Tommy i Bobis
U Splitu se razvija konkurent velikih zagrebačkih pekara
Najjači dalmatinski i najbrže rastući hrvatski trgovački lanac Tommy, u vlasništvu splitskog poduzetnika Tomislava Mamića, nastavlja s organskim i anorganskim širenjem svog biznisa
Jedini je ponudio 6,73 milijuna kuna za nekretninu u Solinu u vlasništvu propale pivovare Regent
Radi se o pogonu u neposrednom susjedstvu Bobisa, slavne
splitske pekarsko-slastičarske tvrtke osnovane još 1949., čijih
je 50 posto dionica Mamić preuzeo prije nešto manje od dvije
godine. Premda formalno nema većinski udjel, on ima
odlučujući glas prilikom donošenja strateških odluka i po
svemu sudeći nekretnina u Solinu namijenjena je
upravo širenju proizvodnih kapaciteta samog Bobisa.
Time je Mamić pokazao ozbiljne ambicije potpuno zavladati
pekarskim i slastičarskim tržištem ovog dijela Hrvatske,
odnosno nametnuti se kao konkurencija ozbiljnim
igračima poput zagrebačkog Mlinara.
Ni u Tommyju ni u Bobisu službeno nisu bili raspoloženi
komentiratinovu akviziciju, no jasno je da se ona uklapa u
strategiju kojom će se na jednom mjestu objediniti kompletna
proizvodnja kruha, peciva i slastica, da bi se potom
distribuirala kroz dva glavna kanala: oko 65 prodajnih mjesta
Bobisa te gotovo dvije stotine trgovina Tommyja, mahom u četiri
dalmatinske županije.
U veljači 2015. Tomislav Mamić preuzeo je 50 posto
Bobisa, u koji je prethodni stopostotni vlasnik Joško
Svaguša uklopio i svoj bivši lanac pekarnica, i to
za otprilike tri milijuna eura; manjinski vlasnici s po 25
posto udjela ostali su Svaguša i njegova bivša
supruga Jasminka, s time da je ovaj zadržan u upravi
poduzeća. Na čelo Nadzornog odbora Mamić je postavio svog
menadžera i osobu od najvećeg povjerenja Antu Josića.
U vrlo kratkom roku zabilježen je snažan rast, prije svega
zbog strateškog povezivanja i sinergije s Tommyjem pa
je godišnji promet već premašio 100 milijuna kuna.
Najavljeno je da će se Bobis nastaviti razvijati kao samostalna
tvrtka sa snažnim zaleđem, što se danas i ostvaruje: pekarnice
Svaguša utopljene su u novu kompaniju i ondje su unijele svoje
već prepoznatljive pekarske brendove. Izrađen je novi
vizualni identitet, a čak su angažirani francuski
stručnjaci zaduženi za obuku osoblja i uvođenje
inovacija.
Povijest splitskog simbola
Tvrtka Bobis - nazvana po 'bobićima, biskvitima i slasticama' -
nakon Drugog svjetskog rata osnovana je pod upravom
direktora Tita Kirigina, člana poznate slastičarske obitelji
koja i danas ima svoju znamenitu slastičarnicu Kirigin u
Bosanskoj ulici, u samom centru Splita.
Tito Kirigin, inače, poznatiji je kao dugogodišnji
predsjednik Hajduka iz njegova zlatnog doba u sedamdesetim
godinama prošlog stoljeća.
Pod njegovim vodstvom Bobis se profilira kao najpoznatija
konditorska tvrtka u Dalmaciji i šire, a razvija i ugostiteljski
segment kroz lanac mliječnih restorana u Splitu i okolici.
Početkom devedesetih tvrtka postupno propada i u tom dobu, između
ostalog, bilježi se izvlačenje više od tri milijuna
kuna bivšeg direktora Siniše Škare, koji je tek u ljeto
2014. zbog toga pravomoćno osuđen na zatvorsku kaznu od 11
mjeseci.
U međuvremenu, 2003. kao kupac pojavljuje se tadašnji splitski
poduzetnik u usponu Joško Svaguša, tvrtka seli pogone iz
središta grada, da bi prije dvije godine ključnim igračem postao
trgovac Tomislav Mamić.
Vezane vijesti
-
Dva dana prije početka utakmice s Osjekom, iz Hajduka su poručili kako je stadion Poljud rasprodan.
-
Nedjeljnoj utakmici Hajduk - Osijek prisustvovat će i jedan tandem iz Njemačke. Točnije, iz Stuttgarta.
-
Hrvatski nogometni savez obavještava sve zainteresirane gledatelje kako je u četvrtak u prodaju pušteno još 710 ulaznica za sektor B zapadne tribine stadiona Poljud za utakmicu Hrvatska - Rusija, koja je na rasporedu 14. studenoga, priopćeno je iz HNS.
-
Budućnosti hrvatskih otoka bila je u fokusu konferencije održane u petak, 5. studenoga 2021. godine u Splitu u organizaciji zastupnice u Europskom parlamentu Sunčane Glavak. Događanje je dio Konferencije o budućnosti Europe.
Izdvojeno
-
Trasa utrke je uz samu obalu, pružajući sudionicima priliku da uživaju u predivnom ambijentu i jedinstvenom božićnom ugođaju našeg grada.
-
Šampon za suho pranje ili suhi šampon često se predstavlja kao brzo i jednostavno rješenje za osvježavanje i "maskiranje" masne kose, ali mnogi koji ga koriste, posebno oni s masnijim vlasištem, ne dobiju uvijek očekivane rezultate. No, jedan jednostavan trik, koji je nedavno postao viralan na TikTok-u, mogao bi to promijeniti.
-
Postupajući po zaprimljenoj dojavi 39-godišnjeg hrvatskog državljanina da ga je noćas oko 2 sata u ugostiteljskom objektu u Širokoj ulici u Zadru fizički napao 58-godišnji hrvatski državljanin, policijski službenici su izašli na mjesto događaja gdje su postupali s ciljem utvrđivanja svih okolnosti događaja.
-
Dva hrvatska državljanina u dobi od 53 i 51 godinu u trgovini u Bibinjama ovoga četvrtka ukrali su više parfma.
Reci što misliš!