Biznis

TZ Zadarske županije: Zadovoljni rekordnim rezultatima, nezadovoljni izvršavanjem preuzetih obveza udruženog oglašavanja

TZ Zadarske županije: Zadovoljni rekordnim rezultatima, nezadovoljni izvršavanjem preuzetih obveza udruženog oglašavanja

Prema najnovijim podacima Državnog zavoda za statistiku, koji je u 2016. godini zbog uvođenja eVisitora jedini relevantni statistički izvjestitelj, Zadarska županija i dalje zauzima 4. mjesto s udjelom od 11,1% u noćenjima u Republici Hrvatskoj, te je ostvarila 4,3% povećanje u dolascima i 4,2% u noćenjima (ukupno 7.185.736 noćenja u komercijalnim objektima).

Stanje u eVisitoru na dan 7. listopada govori o ostvarenih 11.125.000 noćenja od siječnja do rujna, što ukazuje na povećanje od 6% naspram istog perioda 2015.

Mihaela Kadija: Neki iz godine u godinu smanjuju svoje udjele u udruženom oglašavanju

- Odgovorno tvrdim kako ured Turističke zajednice Zadarske županije čini sve što može kako bi osigurala što više ugovora dionika za udruženo oglašavanje, te godišnje ulaže iznimne napore, sate rada i sredstva da projekt održi, no u granicama svojih zakonskih mogućnosti i ovlasti. Naime, udruživanje je dobrovoljno, te svaki potpis ili odbijanje je slobodan izbor pojedinca.

Ugovaranjem za 2015/2016 uspjeli smo ishoditi 60% više sredstava od sustava Turističkih zajednica u županiji, 40% od jedinica lokalne samouprave te 20% više od turističkih subjekata. Godišnje izdvajamo 20% svojih prihoda. Ipak, neki lokalni dionici i Hrvatska turistička zajednica posljednjih godina smanjuju svoje udjele u ovom udruživanju.

Nema sumnje da je točno što svi subjekti koji djeluju u turizmu posljednjih mjeseci ponosno ističu, a to je uspješna 2016. turistička godina.

Ovim putem čestitamo svim članovima Turističke zajednice Zadarske županije, svima koji djeluju direktno ili indirektno u turizmu, te građanima Zadarske županije što su svojim djelovanjem i gostoprimstvom opravdali mjesto turizma Zadarske županije u nacionalnom vrhu.

Poziv za suradnju na udruženom oglašavanju destinacije putem web stranica Ryanair.com u 2017.

Turistička zajednica Zadarske županije i Zračna luka Zadar u intenzivnim su pregovorima s niskotarifnim prijevoznikom Ryanair oko suradnje u 2017. godini, ali i sa svim dionicima koji bi trebali sudjelovati u financiranju udruženog oglašavanja što je glavni preduvjet za održavanje ovog projekta.

Stipe Zrilić: Povećanje boravišne takse za 1 kunu riješilo bi problem

- Zadarska županija i dalje će podupirati projekt Ryanairajer smatramo da je to važan projekt za razvoj turizma, projekt koji nam dovodi veliki broj turista, ne samo u našu Zadarsku županiju već i u čitavu Hrvatsku. Zato pozivam sve dionike na ozbiljan i odgovoran pristup, konkretnu financijsku potporu i izvršavanje svih preuzetih obveza. Budući da se radi o zaista velikim iznosima financiranja udruženog oglašavanja, predlagali smo Ministarstvu turizma povećanje boravišne pristojbe za 1 kunu čime bi se riješio problem.

Ako imamo više od 10 milijuna noćenja tim bi povećanjem prikupili oko 10 milijuna kuna i time financirali udruženo oglašavanje. No, naš prijedlog nije prihvaćen. Ovdje još napominjem da Zadarska županija nema prihoda od boravišne pristojbe, a Turistička zajednica Zadarske županije tek 10%. Zadarska županija najznačajnije financijski podupire ovaj projekt, uz TZ Zadarske županije i Hrvatsku turističku zajednicu, i to iznosom od 1.000.000,00 kuna godišnje.

 Iz TZ Zadarske županije podsjećaju na važnost suradnje koja stvara uvjete za dolazak čak 160.000 putnika kroz 7 mjeseci godišnje iz 13 ključnih europskih destinacija u Hrvatsku, ali i na problem nestabilnosti financiranja, odnosno neodgovornosti u izvršavanju preuzetih obveza pojedinih subjekata.

Naime, ukupni dug za udruženo oglašavanje prema Ryanairu za prošlu i ovu godinu iznosi 4.600.000,00 kuna, a sva dugovanja ili nepotpisane ugovore podmiruje Turistička zajednica Zadarske županije iz svojih osnovnih sredstava uz 1.125.000 kuna koje uplaćuje kao svoj dio udruženog oglašavanja.

Napominju također kako je Hrvatska turistička zajednica smanjila iznose za udruženo oglašavanje zbog smanjenog nacionalnog proračuna, što nam govori o novoj financijskoj realnosti i činjenici da su jedino sredstva koja uplaćuje Zadarska županija i Turistička zajednica Zadarske županije ostala nepromijenjena.

U TZ Zadarske županije svjesni da smanjivanje sredstava za promidžbu kao posljedicu može imati značajne odjeke na dolaske i noćenja. Stav je i Turističkog vijeća Zadarske županije kako je projekt Ryanaira na Zračnoj luci Zadar strateški za širu destinaciju i ne smije ovisiti o mukotrpnim nastojanjima Zadarske županije da održi 1000 rotacija godišnje koje u Hrvatsku donese zasigurno više od milijun noćenja.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.