
Posjedovanje auta danas se uzima zdravo za gotovo. Bar kad su u pitanju razvijene zemlje.
Posjedovanje auta obaveza je koja donosi brojne troškove, a u
određenim situacijama troškovi rastu u nebo i time u pitanje
dovode isplativost posjedovanja. Kalkulacija je jasna, a ona, uz
trošak kupovine automobila, uključuje troškove servisa,
registracije, nabavke guma i sl. A prema najnovijoj studiji, koju
je proveo scrapcomparison, ispada da su razlike ogromne
između pojedinih zemalja.
Najpovoljnija Australija
Prvo spomenimo one najbolje. Prema ovoj studiji najpovoljnije je
imati auto u Australiji, a tek potom slijedi SAD. Na trećem
mjestu je i najbolje pozicionirana europska zemlja –
Danska.
Brojevi kažu kako u Australiji 49.48% godišnjih prihoda jedne
osobe otpada na trošak vlasništva automobila. U SAD-u je taj
postotak 54.87%, a u Danskoj 64.4%. Dalje slijede Kanada (64.4%),
Švedska (75.84%), Njemačka (78.44%), Nizozemska (84.65%) i
Francuska (87%), a top 10 zaokružuju Velika Britanija (89.36%) i
Finska (91.58%).
S obzirom na ove veličine, ali i osjetno nižu prosječnu
godišnju plaću u Hrvatskoj, jasno je da bi Hrvatsku trebalo
tražiti u donjem domu.
Najskuplja Turska
Već je u prvih deset mjesta razlika ogromna, ali pravi šok
slijedi na začelju. Apsolutno najskuplja zemlja za posjedovanje
automobila je Turska u kojoj na troškove vlasništva automobila
otpada 652.3% godišnjeg prihoda, odnosno 13 puta više no u
Australiji. Potpuno neočekivano za zemlju u kojoj tvornice imaju
Fiat, Renault, Toyota i dr. Recimo i kako Turska ima 82 milijuna
stanovnika i oko 21 milijun vozila.
Druga najskuplja zemlja za posjedovanje automobila je Argentina
(515.8%), a u top 5 začelja ulaze još Kolumbija (508.9%), Urugvaj
(443.7%) i Brazil (441.9%). Na 6. mjestu odozada je Ukrajina
(413.8%), sedma je Gvatemala (355.9%), a osma Rusija (290%). U
top 10 na dnu ulaze još Meksiko (285.2%) i Kostarika (269.83%).
Više o studiji
Kako bi dobili što realnije podatke, autori studije su u obzir
uzeli, osim cijene automobila, i troškove osiguranja, popravaka i
goriva. A onda su taj trošak doveli u direktnu vezu s prosječnom
godišnjim primanjima.
Ono što svakako valja imati na umu je da se studija zasniva na
rezultatima za svega 40 od ukupno 195 zemalja svijeta, kao i da
je procjena rađena za dva modela, novi VW Golf i Toyotu
Corollu.



