shopping tajne

Pet trikova kojima vas trgovci navode da više potrošite

Bojan Bogdanić

Nije nikakva tajna da je sve u trgovinama, od dizajna interijera, preko načina na koji su posložene police pa sve rasporeda proizvoda i odabira boja namijenjeno isključivo jednom cilju - da tamo potrošimo što je više moguće novca.

Unatoč tome što se svijest kupaca o pametnoj potrošnji zadnjih
godina poprilično poboljšala, imajte na umu da se u toj “igri”
natječete s tvrtkama koje u taj dio svog poslovanja ulažu velike
novce i nemaju nikakvu namjeru olakšati vam stvar. Ipak, većina
tih trgovačkih trikova i “caka” može se lako svesti u pet
osnovnih točaka.

1. Dva za jedan

Bili mi toga svjesni ili ne, većina nas naprosto ne može odoljeti
besplatnim stvarima, a to trgovci itekako dobro znaju. Upravo su
iz tog razloga trgovine prepune kojekakvih “akcija”, 1+1, dva za
jedan i gratis artikala, koji na nas vrište sa svake police. U
najboljem se slučaju radi o nekoliko lipa uštede, a u najgorem o
tome da smo upravo kupili 10 proizvoda po višoj cijeni nego da
smo ih kupili individualno.

2. Misteriozno smanjivanje pakiranja

Jedna od glavnih trgovačkih “fora” zadnjih tjedana jest javno
izdavanje kojekakvih nebuloznih garancija da neće dizati cijene
unatoč povećanju PDV-a. Trgovci se često služe sličnim trikovima,
tvrdeći da neki proizvod već godinama drži istu cijenu,
“zaboravljajući” pritom spomenuti da je pakiranje nekim čudom
“izgubilo” 10, 20, 50 ili više grama. Najčešće se to može
primijetiti na proizvodima poput sirnog namaza, koji redovito
imaju velike kutije, ali unutra su tek dopola puni.

3. Psihologija polica

Dugo se vremena smatralo kako trgovci sve bolje proizvode
grupiraju na sredinu redova polica, a one manje važne na početku
i na kraju, budući da ih kupci redovito preskaču. Nova su
istraživanja pokazala da tomu baš i nije tako te da su krajevi
reda polica idealna mjesta za proizvode na tzv. “akcijama”, koji
su redovito popraćeni znakovima fluorescentnih boja.

4. Prodaja po komadu ili po kilogramu

Jeste li ikada primijetili kako se neki proizvodi važu i prodaju
po kilogramu, dok se drugi prodaju isključivo po komadu? Štoviše,
nerijetko se zna dogoditi da se isti proizvod može kupiti i
zapakiran, ali i u “rinfuzi”. Sve je to osmišljeno da vas zbuni i
natjera da donesete krivu procjenu, stoga je vrlo važno da dobro
obratite pozornost na istaknutu cijenu za kilogram, a ne za samo
pakiranje.

5. Manje za više

S godinama smo navikli da određeni proizvod uglavnom dolazi u
manjim i većim pakiranjima, gdje je u pravilu onaj u većem
pakiranju u cijeni po kilogramu bio razmjerno jeftiniji nego onaj
manji. Ipak, i ovo je nešto s čime su se trgovci posljednjih
godina odlučili poigrati te ni ovo gore više nije pravilo.
Ukoliko je veliko pakiranje razmjerno jeftinije tek za nekoliko
lipa, oduprite se potrebi da “uštedite” i kupite manje pakiranje.


Metro portal

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest