Iako je prošlo 80 godina otkada je predstavljen, Ray-Banov zaštitni model Aviator još uvijek je najpopularniji u svijetu.
Avijatorice su danas jednakog dizajna kao i davne 1937. godine, a
tijekom desetljeća postojanja gotovo da i ne postoji slavna
ličnost koja ih barem u jednom razdoblju života nije nosila
Gloria Steinem nosila je avijatorice na prosvjedu Ženskog pokreta
u New Yorku 1970., Elvis Presley s njima je nastupao na
koncertima, a Robert De Niro nosio ih je u filmu ‘Taksist’. No
mnogi zapravo ne znaju njihovu povijest.
Originalno, avijatorice su dizajnirane da budu funkcionalne, a ne
estetski lijepe. Kako je napredovala zrakoplovna industrija te se
moglo letjeti sve dalje i na sve većim visinama, vojni piloti
zahtijevali su moderniju zaštitu za oči od običnih krznom
obloženih avijatičarskih naočala, koja će ih učinkovito štititi
od sunca, a neće ometati vid.
Bausch & Lomb dizajnirali su glatke moderne naočale koje
reflektiraju svjetlost, a kada su ih nekoliko godina kasnije
počeli prodavati građanima, nazvali su ih Ray Ban. Pilot John
Macready pomogao je izraditi naočale koje danas poznajemo kao
avijatorice.
Stakla u obliku suze na avijatoricama su identičnog oblika kao i
očne šupljine, zbog čega je prvotna ideja dizajnera bila da
pokrivaju cijeli prostor oka, a da pilot i dalje može preko njih
nesmetano navući gas masku u slučaju nužde.
Fotografije američkih generala dospjele su na naslovnice ranih
1940-ih, nakon čega su javnosti predstavljene dvije varijante
originalnih okvira, Outdoorsman i Shooter, što je doprinijelo
popularizaciji avijatorica kod sportaša, od ribara do golfera, a
tada su se još uvijek smatrale luksuznim pomagalom.
Marlon Brando prvi je u Hollywoodu proslavio avijatorice,
pojavivši se s njima na motoru u filmu ‘The Wild One’ 1951.
godine. Ray-Ban je krenuo s reklamnim kampanjama, a među prvim
zaštitnim licima njihovih sunčanih naočala bila je Audrey
Hepburn, koja je model Wayfarer nosila u evergrinu ‘Doručak kod
Tiffanyja’ (1961), te Elvis Presley koji je metalne avijatorice
nosio na svojim nastupima.
Ideja brenda bila je postići trend nošenja sunčanih naočala u
bilo koje doba dana, aludirajući na to da ih najveće zvijezde
svakodnevno i stalno nose.
Od tada su sunčane naočale doprle do nove generacije i postale
simbol pobune, a nosile su ih sve poznate face, od Michaea
Jacksona do Jennifer Aniston.
Još je jedna uloga doprinijela popularnosti avijatorica, a riječ
je o pilotu Mavericku u filmu ‘Top Gun’ kojeg je utjelovio Tom
Cruise. Ray-Ban je tada podsjetio svoje pobornike da su njihove
sunčane naočale ‘prava stvar’, a ne samo modni dodatak. Od tog
trenutka potražnja za naočalama Ray-Ban porasla je do neba.
Popularizirali su ih i Sean Penn i Madonna koji su s rejbankama
viđeni kako se pokušavaju sakriti od paparazza. Naočale Ray-Ban
postale su simbol za modni dodatak zvijezda koje ne žele biti
viđene u javnosti, ali žele biti primijećene.
Iako oblici stakala variraju svakih nekoliko sezona, ovisno o
trendovima, pomama za avijatoricama desetljećima je konstantna,
baš kao i prodaja, a nisu ih uspjele uništiti ni wayfarerice,
koje su bile popularne 50-ih te lennonice, koje su dominirale
90-ih, šiše
Tportal.



