
Budući da cijene karata rastu i padaju više puta, korisno je pratiti intervale promjena cijena
Najstarija jeftina zrakoplovna kompanija Ryanair
objavila je da će prvi put u svojoj 25-godišnjoj povijesti dodatno
naplaćivati sjedala s više mjesta za noge. Ako se sjetimo da i ostale
niskobudžetne kompanije stalno izmišljaju načine kako putnicima izvući
koji euro više, vraćamo se na početak priče s prastarim pitanjem – kako
do avionske karte doći za što manje novca.
‘Low budget’ kompanije u mnogo slučajeva više nisu bezrezervno jeftinije
od konvencionalnih zrakoplovnih tvrtki pa moramo dobro otvoriti oči i
uočiti koji se sve troškovi dodaju na naizgled nisku osnovnu cijenu
karte.
Letovi na kojima će se od sredine svibnja za dodatnih 10 eura u jednom
smjeru moći ‘kupiti’ više mjesta za noge su oni od Dublina do londonskog
Gatwicka i Malage. Osim u prva dva reda na početku zrakoplovne kabine,
komfornija se sjedala nude na mjestima blizu krila predviđenima za izlaz
u nuždi.
Ako se pokaže da je prodaja komfornijih sjedala zaživjela, uskoro će se proširiti i na ostale Ryanairove linije. Novom politikom ‘low cost’ kompanije polako se odriču svog osnovnog
načela da se mjesta ne mogu rezervirati te da se upražnjena sjedala u
posljednji čas mogu popuniti za znatno nižu cijenu od početne.
No poslovni analitičari ističu da je rezervacija komfornijih sjedala u
tvrtkama kao što su Ryanair i EasyJeta prihvatljiv način da se od
mnogobrojnih novih poslovnih korisnika koji sve češće lete takvim
kompanija izvuče koji euro više.
Stručnjaci smatraju i da će klijenata kojima će takve ponude biti
zanimljive iz leta u let biti sve više. Da ova novotarija ima budućnost,
pokazuje i posljednja Ryanairova komercijalna dosjetka – da se
putnicima koji na cijenu karte uplate dodatna četiri eura omogući pravo prvenstva pri ulasku u zrakoplov.
Čak i bez dodatnih ‘pogodnosti’ cijene karata na jeftinim letovima znaju
ozbiljno varirati, a dodatnu pažnju treba obratiti na količinu
prtljage, kako za dodatnu putnu torbu ne bi platili više nego za
vlastiti prijevoz. Zato se korisno prisjetiti savjeta kako ‘jeftina’ zrakoplovna karta stvarno može biti pristupačna.
Kod kupnje odnosno rezervacije karata najvažniji je ‘tajming’. Posebno u
špici sezone, u vrijeme blagdana i godišnjih odmora, kartu treba kupiti
čim ranije, po mogućnosti i nekoliko mjeseci prije leta. No na povoljnu
kartu može se naletjeti i u zadnji tren ako u avionu ima praznih mjesta
koje kompanija pod svaku cijenu želi popuniti.
Budući da cijene karata rastu i padaju više puta, korisno je pratiti
intervale promjena cijena. U tome vam od pomoći mogu biti i internetske
stranice koje prate povijesti cijena karata, na kojima možete vidjeti je
li cijena leta koji vas zanima trenutačno u porastu ili padu.
Također, ako ste u mogućnosti, nemojte se vezati samo uz jednu polazišnu
zračnu luku ili točno određeni dan leta. Možda je iz mjesta do kojega
možete autobusom ili vlakom doputovati vrlo jeftino avionska karta
nekoliko puta manja. Isto vrijedi i za promjenu datuma, jer se u
nekoliko dana cijena leta može doslovce prepoloviti.
I na kraju, prije kupnje karte dobro pretražite sve raspoložive
mogućnosti. Osim niskobudžetnih kompanija, detaljno pregledajte i ponudu
konvencionalnih tvrtki koje na nekim relacijama mogu ponuditi čak i
niže cijene od na prvi pogled povoljnijih tvrtki poput Ryanaira,
EasyJeta i sličnih.



