
Udruga “Eko-Zadar” u 2014. godini je u sklopu projekta “Zeleni
telefon” zaprimila ukupno 246 prijava, što je 40 prijava više nego 2013.
godine.
Zeleni telefon je služba za rješavanje problema zaštite prirode i
okoliša. Služi građanima kao servis za prijavljivanje problema i nepravilnosti
u okolišu, te za dobivanje informacija vezanih uz okoliš. Projekt je u 2014.
godini u potpunosti odrađen volonterskim angažmanom članova i članica udruge.
Ovaj projekt “Eko-Zadar” kontinuirano provodi od 2003. godine, te je među
našim sugrađanima prepoznat kao servis kojemu se mogu obratiti za sva pitanja i
probleme u okolišu.
O njegovom prepoznavanju govori činjenica da se broj
pristiglih prijava iz godine u godinu stalno povećava.
Sve pristigle prijave evidentirane su i raspoređene u 13 kategorija koje
se odnose na različite okolišne problema.
Divlja odlagališta
smetaju građane
Najbrojnije su prijave koje spadaju u kategorije “Razno” i “Otpad”.
Kao i
prošle godine, naše sugrađane najviše smetaju problemi vezani uz otpad,
posebice divlja odlagališta otpada koja su, nažalost, veliki ekološki problem u
našoj županiji.
Prijave koje se odnose na kategoriju “Razno” većinom čine upiti
vezani za ekološku poljoprivredu; naši su sugrađani tražili savjete o ekološkom
sjemenarstvu, ekološkom uzgoju hrane i distribuciji ekoloških prehrambenih
proizvoda na tržište.
Prijave iz ove kategorije smo najbrže i najlakše rješavali,
posebice jer udruga “Eko-Zadar” kontinuirano organizira sajmove zdrave hrane i
tradicijskih proizvoda “Dani sunca” koji je praktično rješenje za distribuciju
ekoloških proizvoda.
Uz to, udruga je prošle godine u studenom i travnju
organizirala i razmjenu sjemenja. Nažalost, bilo je i prijava okolišnih
problema koji su gotovo nerješivi te su, nakon opetovanih prijava, i dalje u
postupku rješavanja. U ovakvim se slučajevima obično radi o ekološkim
problemima povezanima s velikim zagađivačima, navode iz udruge.
Zeleni telefon sve
više “online”
Analiza komunikacije između građana i volontera Zelenog telefona u
protekloj godini pokazala je da Zeleni telefon češće zovu muškarci: bilo je 56%
poziva od muškaraca, naspram 44% poziva od žena. Većina prijavitelja ostavlja
svoje kontaktne podatke za daljnju komunikaciju te se, gotovo bez iznimke, svi
predstave.
Najpopularniji medij za prijavu problema i dalje je telefon, ali sve
se više koristi i internet, bilo putem elektronske pošte ili poruka upućenih
udruzi preko Facebook profila https://www.facebook.com/EkoZadar.
U sklopu projekta, tijekom 2014. godine educirali smo i obučili za rad na
Zelenom telefonu troje volontera/ki. Ujedno smo educirali i građane o
nadležnim institucijama kojima se osobno mogu obratiti u svrhu rješavanja
pojedinih okolišnih problema i time povećali aktivno sudjelovanje javnosti
(građana) u donošenju odluka i zalaganju za zaštitu okoliša, što je i jedan od
ciljeva projekta.
Bolja informiranost, suradnja
i povezanost s lokalnom upravom i institucijama doprinosi učinkovitoj zaštiti
okoliša u gradu Zadru i Zadarskoj županiji, a samim time i održivom razvoju.
Zeleni telefon, kao servis građana i
sredstvo komunikacije između šire javnosti i nadležnih institucija, nastavlja s
s radom i u 2015. godini.
Naši će volonteri i volonterke i nadalje pružati pomoć
i savjete građanima u rješavanju problema u okolišu, bilo
putem jedinstvenog telefonskog broja za područje cijele Hrvatske: 072 123 456, bilo putem faksa ili “online” prijava.
Pravo na očuvan i zdrav okoliš jedno je od naših temeljnih prava, a
Zeleni telefon je jedan od načina zaštite prirode i rješavanja problema u
okolišu, poručuju iz udruge Eko-Zadar.



