
Najveći problem u sustavu
obrazovanja je učenje napamet bez poticanja kreativnog razmišljanja,
smatra 46 posto ispitanika, 30 posto tvrdi da je to previše gradiva
koje nije primjenjivo u praksi, 20 posto nedostatak praktičnog rada, a
samo četiri posto bi mijenjalo sustav ocjenjivanja, pokazuje
istraživanje koje je portal EduCentar proveo na više od 320
ispitanika.
Ispitanici smatraju kako
se fokusiranjem na nebitne informacije gubi fokus s bitnih, a djeca se
sve manje snalaze u realnim situacijama.
Svrha školovanja bi morala biti
snalaženje u svakodnevnim poslovnim aktivnostima i brzom uključivanju
na tržište rada, objašnjava jedan od ispitanika.
“Danas se sve manje ljudi obrazuje za obrtničke poslove, a iz
obrtničkih škola izlaze ljudi bez ljubavi prema tom poslu i manjkom
volje za usavršavanje i razvijanje kreativnosti”, kaže drugi ispitanik.
“Postoje škole za koje posao uopće ne postoji jer je program
nastave loše ustrojen zbog nedostatka praktičnih vještina i subjektivnog
načina ocjenjivanja”, komentira treći.
Početkom godine počeli su i razgovori o reformi školstva. Moguće
novosti su devetogodišnja osnovna škola, novi način usvajanja znanja s
više kritičkog i logičkog razmišljanja, autonomija nastavnika u
kreiranju nastavnog sata i promjene u ocjenjivanju u kojemu će osim
brojčanih biti i opisne ocjene, kaže se u priopćenju EduCentra.



