
Osobna higijena muškaraca uvijek je vrlo intrigantna tema pa smo stavove hrvatskih potrošača odlučili provjeriti putem anketnog istraživanja koje je obuhvatilo nacionalno reprezentativni uzorak od 191 muškog ispitanika.
Zanimljivosti u dobivenim rezultatima ogledaju se u relativno rijetkom pranju kose – gotovo 40% ispitanika to radi samo jednom tjedno, zatim u tome što gotovo 60% njih nikada ne koristi kreme za lice, ali je pritom pohvalno da se svakodnevno tušira više od polovice ispitanika.
Trećina ispitanih muškaraca (32,7%) navodi da se brije svakodnevno, a potom slijedi udio od 22,3% ispitanika koji se briju svaki drugi dan. Jednom tjedno to čini njih 14,8%, nekoliko puta tjedno 12,6%, a nekoliko puta mjesečno njih 4%. Da se uopće ne briju ističe pak 13,7% sudionika ankete.
Za razliku od brijanja, kada je riječ o pranju kose muškarci se nisu osobito iskazali. Naime, najveći dio njih, čak 38,7%, ističe da pere kosu jednom tjedno, što nikako ne sugerira visoki stupanj osobne higijene u tom aspektu.
Ostatak uzorka je ipak osvjetlao obraz jačega spola pa tako nalazimo 25,8% ispitanika koji kosu peru nekoliko puta tjedno, dok svakodnevno to čini 18,2%, a svaki drugi dan 17,4% anketiranih muškaraca.
Ne koristim kreme za lice odgovorilo je 58,4% ispitanika kada smo ih upitali koriste li ovaj proizvod za njegu kože. Nasuprot tome, svakodnevno kremu za lice koristi 16,1% muškaraca, nekoliko puta tjedno to čini njih 13,7%, a 11,8% ističe da ih koristi nekoliko puta mjesečno.
Tuširanje je svijetla točka osobne higijene kod muškaraca jer se više od polovice njih (53,3%) tušira svaki dan. Ostatak zauzimaju dva odgovora vrlo slične frekvencije: nekoliko puta tjedno ima 26,1% udjela, a svaki drugi dan 19,7%. U rang statističke greške ulazi 0,9% onih koji se tuširaju jednom tjedno.
Na kraju smo odlučili provjeriti i vjeruju li muškarci više brendovima ili trgovačkim markama. Dominantnu pobjedu odnijeli su brendovi proizvoda muške njege s 94% udjela, dok je preostalih 6% pripalo proizvodima trgovačkih marki.
Istraživanje su proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal tijekom rujna 2016. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 191 građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina.
Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz metodu slučajnog odabira kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.



