
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak komentirala je u četvrtak izvještaj Europske komisije po kojemu su hrvatski učenici slabiji u prirodoslovlju i matematičkim vještinama od europskog prosjeka, istaknuvši da se uvode promjene upravo u tim obrazovnim područjima, a rezultate očekuje već iduće godine.
“Nama takvi podaci trebaju i nadam se da ćemo za godinu dana
imati bolje izvješće jer kurikularna reforma, uvođenje
informatike i pripreme za visoko obrazovanje idu punom parom”,
izjavila je Divjak novinarima uoči sjednice Vlade, upitana
za izvješće EK o stanju europskih obrazovnih sustava koje je
jučer predstavljeno u Zagrebu.
Istraživanje, provedeno među učenicima u dobi od 15 godina u
okviru OECD-ova Međunarodnog programa za procjenu znanja i
vještina učenika 2015. godine, pokazalo je da svaki četvrti
hrvatski učenik nema osnovnu razinu kompetencija u prirodoslovlju
(24,6 posto) u usporedbi s prosjekom EU-a (20,5 posto).
Posebno slaba točka hrvatskih učenika su matematičke vještine.
Prema rezultatima istraživanja približno svaki treći učenik u
dobi od 15 godina ima slabije matematičke vještine (32 posto, dok
je u EU-u prosjek 22,1 posto).
Divjak je rekla kako su u Ministarstvu svjesni da su
najveći problem matematičke vještine i prirodoslovlje, jer
slično pokazuju i rezultati mature.
“To je dio promjena koje uvodimo, naglasak će biti na
rješavanju problema, a ne toliko na
bubanju sadržaja ili pak učenja formula napamet”, poručila
je Divjak.



