dopis marjane botić

Reakcija AM na izostavljanje teretne luke u Gaženici iz Strategije RH

Mladen Malik

Akcija mladih kao i do sada sa posebnom pažnjom prati događanja oko teretne luke Gaženica, osobito za, 31. kolovoza zakazanu skupštinu dioničara.

Smatramo da Zadar pored putničkom treba i mora razvijati i
teretni promet, pa nas zabrinjava izostavljanje Zadra kao
strateški važne teretne luke u prošlog tjedna donesenoj
Strategiji prometnog razvoja Republike Hrvatske do 2030. od
strane hdz ove!!! Vlade. Da li je to nastavak politike HDZ ovske
i drugih Vlada jednako, koje su gašenjem teretnog željezničkog
poslovanja sa Zadrom najavile marginaliziranje Zadra kao lučkog
središta?

Akcija mladih smatra da Zadar mora osim turističkog imati i drugi
proizvodno gospodarski pravac razvoja, naglašavajući da je Zadar
prije Domovinskog rata bio drugo industrijsko središte bivše
države sa 20 000 radnih mjesta, od kojih mnoga u proizvodnoj
djelatnosti i da mu to nije ništa smetalo u razvoju turizma.

Turizam, prometna (ne)povezanost i prateće gospodarstvo ionako se
u Zadru nažalost odvija stihijski, bez određenja hdz ove lokalne
i županijske vlasti u kojim segmentima vide pravce strateškog
razvitka Zadra, uz ponavljamo dugoročno neodrživ stihijski
pritisak turizma na naš grad. Akcija mladih poziva na razvitak
Zadra i okolice  u skladu sa komunalnim i prometnim
kapacitetima kako bi sačuvali sve naše prednosti i vrijednosti.

Akcija mladih opetovano upozorava da je ovakvo vodstvo grada i
njegova gospodarstva dovelo Zadar sa okolicom do nezavidnog
rekordera po iseljavanju stanovništva. Mogućnosti investiranja
paradoksalno su bitno smanjene za većinu mogućih ulagača koji
ukoliko nisu tijesno povezani sa stvorenom
političko-klijentelističkom klikom nemaju mogućnost u
ravnopravnog sudjelovanja u tržišnoj utakmici.

Problemi takvog netrasparentnog i loseg gospodarenja zadesili su
teretnu luku u Gazenici gdje se kada se uz raznovrsne makinacije
dionicama Luke, (pre)velika nikad istrazena ulaganja milijuna
kuna i naposljetku nelegalnim produživanjem prvenstvene koncesije
najvrjedniji segment teretne luke predan u ruke netransparentnom,
suspektno kriminalnom vlasništvu. Akcija mladih je u zadnjih pet
godina više puta na Županijskim skupštinama i u javnosti
upozoravala da takvo ponašanje politike uništava razvojne
mogućnosti Zadra kao gospodarskog, a sa tim povezanog i
prometno-pomorskog središta Jadrana, čiji se teretni segment
ponavljamo mora razvijati u suglasju sa ostalim, a posebno
turističkim planovima Zadra i okolice.

Pozivamo stoga lokalni hdz neka se ocituje o marginaliziranju
luke Gazenica od strane njihove sredisnje vlasti, ta sa tim
povezanim nepostojanjem jasnih strateskih zeljeznickih pravaca za
Zadar (AM zastupa licki, a ne unski pravac za koji sumnjamo da ga
protezira regionalna hdzova vlast). Gospodarski razvitak Zadra
treba biti uuravnotezen, baziran kako na turizmu, tako i na
povoljnom prometnom smjestaju i dugoj tradiciji proizvodnje i
poljoprivrede koja zahtjeva teretni segmet u tako velikoj, ali
nazalost nedovoljno iskoristenoj investiciji kakva je Gazenica.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest