Svojevrsna "točka na i" gospodarskog programa

Karamarko ima 50 projekata za oporavak Hrvatske

Navodnjavanje Ravnih kotara, podmorski tuneli, kako onaj koji bi povezao Gaženicu i otok Ugljan, tako i onaj između Šolte, Brača i Hvara, odnosno između Korčule i Orebića na Pelješcu.

Ne smijemo preskočiti Pelješki most i dovršetak Jadransko-jonske autoceste koja bi nastavno na naš izgrađeni dio sa srednjom Europom povezala BiH, Crnu goru, Albaniju, Kosovo, Srbiju i Grčku, što bi podiglo iskorištenost i vrijednost hrvatskog dijela autocesta. Davanje autoceste u koncesiju dolazilo bi u obzir eventualno samo za neizgrađene dionice, po principu – prvo uložite u gradnju, a onda izvlačite moguću dobit…, piše Slobodna Dalmacija

Dalmatinski krak

Ovo je samo “dalmatinski” dio popisa projekata koji bi se mogli naći u završnoj verziji HDZ-ovog kataloga 50 projekata ukupno vrijednih 50 milijardi eura, kojeg je jučer ponovno aktualizirao predsjednik vodeće oporbene stranke Tomislav Karamarko, izjavivši kako njihovi “stručni timovi bez pompe i jeftinog populizma pripremaju projekte koji mogu riješiti problem odlaska mladih, i ne samo njih, iz Hrvatske”.

Riječ je o katalogu koji bi trebao biti svojevrsna “točka na i” gospodarskog programa na kojemu je HDZ preoteklih mjeseci radio s timom stručnjaka s IFO instituta iz Münchena.

Osim navedenih projekata, u katalogu bi se trebao naći i višenamjenski kanal Dunav-Sava koji bi, osim navodnjavanja, omogućio i prevenciju od novih poplava, zatim nizinska pruga Rijeka-Zagreb od koje je aktualna Vlada odustala, nova zračna luka Rijeka na otoku Krku, kao i razvoj ostalih morskih i zračnih luka; od Luke Vukovar prema zapadu zemlje.

Tu je i projekt “oživljavanja” milijun hektara danas neobrađene zemlje, ulaganja u turizam, nove tehnologije i energetiku (hidroeletrane, termoelektrane, LNG terminal na otoku Krku, dakle, i neki davno zacrtani ali nerealizirani strateški projekti)…

Nego, kako bi se financirao taj popis, koji s obzirom na svoju ambicioznost nekome može izgledati i kao predizborni popis želja? “Dijelom iz EU fondova, dijelom bi to bile javne investicije. Prvo bi se išlo s projektima koji su izvediviji u nekom kraćem roku i za njih se mogu povući sredstva iz europskih sredstava, ali bi se i odmah jasno reklo koji su to razvojni strateški projekti, dakle oni koji se realno ne mogu završiti u godini dana.

Nema mjesta zavaravanju, ali je bitno da pokažemo građanima kakva je naša vizija razvoja Hrvatske, od čega ne mislimo odstupiti”, kaže nam visoki izvor iz HDZ-a, podsjećajući da je aktualna Vlada samo na primjeru Pelješkog mosta pokazala koliko je nedosljedna. “Kad su došli na vlast, rekli su da odustaju od mosta, da samo luđaci mogu biti za izgradnju, a sad su tobože opet za izgradnju mosta?!”, podsjećaju iz HDZ-a.

Krah Plana 21

“Pozorno pratimo predizborna obećanja, nikome ne dajemo kredit, ali se nadamo da će stranke izvući pouku iz primjera aktualne vlasti, koja se svega naobećavala kroz svoj Plan 21, a malo je toga i ostvarila, dokazavši da je sve bio predizborni trik i prijevara birača”, komentira Krešimir Sever, predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata. “Nadamo se da će se naći netko tko napokon neće nerealno obećavati.

Takvih obećanja smo se nagledali, a to je dokaz da nemamo strategije koje bi bile izraz nadstranačkog konsenzusa razvoja zemlje. Zemlje u kojima političari znaju suspregnuti ego i potrebu da potiru protivnike imaju takve strategije, oko kojih se svi slažu. A bez toga nema napretka”, kaže sindikalist.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest