
Koalicija stranaka koju predvodi Živi zid na predstavljanje biračima do
početka rujna potrošila je oko 400.000 kuna, Domovinska koalicija oko
200.000, a koalicija Pomak 43.500 kuna, pokazuju njihova privremena
financijska izvješća.
Na predstavljanje svojih
kandidata, koalicija Živog zida (stranaka Promjenimo Hrvatsku, Akcije
mladih, Abecede demokracije itd.) poprilično je ravnomjerno ulagala u
svih deset izbornih jedinica, a izborni joj se troškovi kreću od 35.000
do 47.000 kuna po jedinici. Ti se troškovi odnose na razdoblje od 16.
kolovoza do 3. rujna.
Od ukupno potrošenih 201.000 kuna pravaške Domovinske koalicije
(HSP-AS, HKDU, DESNO, HDS, USP) trećina, točnije 78.000 kuna su troškovi
promidžbe u V. izbornoj jedinici gdje koalicijsku listu nosi Tomislav
Vlajčević. Glavninu tog iznosa, nešto manje od 70.000 kuna, čine
troškovi slanja “neadresirane pošte” putem Hrvatske pošte. Trošak
promidžbe u susjednoj IV. jedinici, čiju listu nosi Anto Đapić, je
35.200 kuna, a u II. jedinici, gdje je ‘glavni’ Pero Kovačević, 30.200
kuna. Koalicija je najmanje potrošila u X. izbornoj jednici, niti dvije
tisuće kuna. Ti su iznosi potrošeni od 3. kolovoza do 2. rujna.
Pomak, druga pravaška koalicija (HSP, HČSP, OS, Akcija za bolju
Hrvatsku) od 9. kolovoza do 1. rujna na promidžbu je potrošila 43.500
kuna, a od tog iznosa čak 29.130 kuna u X. izbornoj jedinici koju nosi
Luka Podrug.
Koalicija Živog zida od donatora je dobila oko 125.000 kuna,
Domovinska 135.000 kuna (nešto manje od 70.000 kuna uplatila joj je
tvrtka Elda iz Nove Gradiške, a 20.000 kuna Z1 televizija), a Pomak
13.300 kuna.
Privremena izvješća koja su svi izborni sudionici morali javno
objaviti do ponoći 5. rujna pokazala su da je na prvi dio kampanje
najviše potrošila Narodna koalicija (SDP, HNS, HSS, HSU sa 6,4 milijuna
kuna), potom HDZ (oko tri milijuna), pa Bandićeva Koalicija za premijera
(2,7 milijuna), te Most (685.000 kuna).
Donatori su najviše dali HDZ-u (2,6 milijuna), pa Bandićevoj (oko
600.000 kuna) te koaliciji HDSSB-a i Konzervativaca (323.000 kuna).
Narodna koalicija od donatora je dobila 108.000 kuna.
Koliko je koja stranka, odnosno koalicija ukupno potrošila
za parlamentarne izbore, a koliko dobila od donatora, znat će se tek
mjesec dana nakon izbora. Naime, zaključno do 11. listopada svi izborni
sudionici moraju Državnom izbornom povjerenstvu dostaviti cjelovit
financijski izvještaj o financiranju kampanje, a potom ga i javno
objaviti.



