
Drastičan porast cijena goriva kod mnogih je vozača uzrokovao razmišljanja o traženju nekih novih solucija, od prelaska na plin do kupovine novog vozila.
Vlasnici benzinaca i dizelaša su “mirni” do 16. studenoga, kada
istječe rok u kojem je cijena goriva zamrznuta na 11.10 kuna za
litru benzina, odnosno 11 kuna za litru dizela.
Što će se nakon toga dogoditi nitko ne zna, a vlasnici “plinaša”
već su sada u nemilosti. Tako je cijena plina već probila granicu
od 6 kuna te se krenula približavati cijeni benzina. Cijena plina
nije zaštićena, a i ne uključuje brojne harače koji su ubačeni u
cijenu benzina i dizela. To je dobro s jedne, ali loše s druge
strane jer država tu nema što puno regulirati.
Mnogi se stoga pitaju isplati li se još uvijek voziti na plin.
Odgovor je da i za to ne treba viša matematika. Čak i ako sad
kupujete auto, ozbiljno razmislite o modelu s ugrađenom plinskom
instalacijom jer je ona nešto povoljnija i sigurno će se dosta
brzo isplatiti. Primjerice, Dacia plinsku instalaciju naplaćuje
dodatnih 3000 kn, a Renault 5000 kn. Razmišljate li pak o
naknadnoj instalaciji, ona će vas stajati od 7000 do nekih 7500
kn s atestom. Također, pri svakom produljenju registracije platit
ćete naknadu za ceste od 550 kn.
Pogledate li na primjeru Dacije Duster, stvar je sljedeća.
Automobil u praksi troši 8 l/100 km benzina, odnosno do 10
l/plina, što znači da ćete na svakih 100 km štedjeti oko 30 kuna.
Dakle, nakon 10.000 km ste na nuli, a dodamo li u kalkulaciju
naknadu, nakon prve godine korištenja počet ćete štedjeti.
Istina, pritom u sve valja uračunati i nešto skuplji servis, ali
i tu govorimo o dodatnih par stotina kuna po servisu.
Ako se pak odlučujete na ugradnju plina u svoje vozilo, uloženih
7000 kn ćete nećete vratiti tako brzo, osim ako vozite staru
krstaricu s velikim i rastrošnim motorom. U svakom slučaju
računajte s do 20% većom potrošnjom plina, ali i cijenom
energenta koja je sada gotovo dvostruko jeftinija od
benzina.
Ako ćemo se pak vratiti na nove automobile s LPG instalacijom, to
su redom spomenuti Dacia Sandero (94.900 kn)
i Duster (109.400 kn) te Renault
Clio (122.400 kn) i Captur (142.000 kn), svi s TCe 100
motorima.
U Hrvatskoj trenutno prometuje nešto više od 60.000 automobila na
plin, barem onih s legalnom instalacijom.



