
Iako udio automobila s ručnim mjenjačem na cestama bilježi stalan pad, jedno od osnovnih umijeća svakog vozača je pravilna promjena brzina u mjenjaču.
To je jedna od radnji koje polaznicima autoškola predstavljaju
velik, ponekad i najteži problem. Uz činjenicu da moraju pratiti
promet i prilagođavati brzinu, novopečeni vozači moraju i
pravilno gađati optimalni stupanj prijenosa. Radnja je to koja se
savladava vježbom i osluškivanjem motora, a s vremenom postaje
potpuno automatizirana i pritom od vozača ne zahtijeva puno
napora. Naravno, pod uvjetom da ne vozite neki stari auto s
rasklimanim mjenjačem.
Ali to je neka druga priča. U autoškoli će vas podučiti kako
pravilno koristiti spojku za optimalnu izmjenu stupnjeva
prijenosa, kao i kada je najbolje mijenjati stupanj prijenosa. No
jedno je teorija, a drugo praksa.
Posebno nakon što se usvoje navike, od kojih neke baš i nisu
najbolje. Način na koji će vozač vršiti izmjenu stupnja
prijenosa, posebno s obzirom na vrtnju motora, itekako utječe na
komfor vožnje, potrošnju, ali i trajnost pojedinih
dijelova.
Jedna od učestalijih navika je preskakanje dvije i više brzine.
Jason Fenske u videu u nastavku objašnjava što se događa pri
promjeni brzina i zašto nije dobro preskakati redoslijed
stupnjeva, primjerice šaltati iz drugog u peti stupanj i obrnuto.
Konačno, tu je i pitanje startanja u drugom stupnju prijenosa. To
je standardna radnja na snijegu kojom kreće automatski mjenjač
u modu rada za vožnju po snijegom prekrivenoj podlozi. Ako
vozite auto s ručnim mjenjačem, također je moguće tako krenuti,
ali uz više gasa i nešto veće trošenje spojke.



