
Više nije nikakva nepoznanica da Facebook prikuplja gomilu podataka o svojim korisnicima. Ono što je manje poznato jest da Facebook prati svoje korisnike čak i kada se ne služe njihovim servisom ili one koji uopće nisu njegovi korisnici.
Čak i ako nikad nisi bio prijavljen ili si odjavljen s Facebooka,
ova društvena platforma vjerojatno prati tvoje virtualne korake –
i ne nudi ti nikakav način da to izbjegneš.
Facebook prati korisnike koji posjećuju aplikacije i web stranice
koje imaju ugrađene usluge kao što su “like” i “share”, izjavio
je David Baser, direktor za upravljanje proizvodima u objavi
na svom blogu.
Pošto web stranice i aplikacije ne znaju tko je od njihovih
korisnika prijavljen preko Facebooka, ne mogu razlikovati
korisnike od ne-korisnika društvene mreže kada šalju podatke
Facebook-u.
“Kada posjetite web stranicu ili aplikaciju koja koristi naše
usluge, mi primamo informacije čak i ako ste odlogirani
ili uopće nemate Facebook račun” – rekao je Baser.
Među podacima koje Facebook prikuplja od ne-korisnika su njihove
IP adrese, operativni sustav i pretraživač koji koriste, i
prisustvo “kolačića”. IP adrese se mogu koristiti da se otkrije
geografska lokacija, i “kolačići” često imaju funkciju
“identifikatora koje web stranice koriste kako bi doznale jeste
li ih već posjetili ranije” – nastavlja Baser.
“Nekorisnici” Facebooka ne mogu izbjeći ovo prikupljanje podataka
“Nekorisnici” Facebooka ne mogu izbjeći ovo prikupljanje
podataka. No podaci koji su prikupljeni o njima ne koriste se
kako bi ih se targetiralo za oglase njihovih partnera za
oglašavanje. Niti se koriste za stvaranje profila ne-korisnika na
osnovi njihovih aktivnosti izvan Facebooka.
Kako god, kompanija može iskoristiti činjenicu da je
netko “nekorisnik” kako bi im prikazivali reklame i potaknuli ih
da se prijave na Facebook. Također prikuplja podatke da bi web
stranicama i partnerima za aplikacije primjerice dao uvid u broj
ljudi koji koristi njihove usluge, rekao je zastupnik. Na taj
način, Facebook zapravo djeluje slično kao bilo koja druga web
analitička firma.
Priča je nešto drugačija za Facebook korisnike koji pristupaju
drugim aplikacijama i web stranicama kada nisu logirani na
društvenu mrežu. Facebook ne samo da koristi te aktivnosti, već
ih povezuje s korisnikovim Facebook računom i može ih koristiti
za ciljano oglašavanje.
Na Facebook stranici, korisnici mogu isključiti opciju da se
njihove aktivnosti van Facebooka koriste kako bi ih se
targetiralo za reklame na Facebook-u. Također mogu isključiti
opciju da ih Facebook targetira za reklame na drugim
stranicama i uslugama. No, nemogu izbjeći i to da kompanija prati
njihove aktivnosti na tim stranicama i uslugama.
Korisnici i ne-korisnici ipak imaju drugu opciju. To su
aplikacije za blokiranje oglasa koje onemogućavaju društvenim
mrežama da ih prate na drugim aplikacijama i web stranicama.



