
Apple ne odustaje od plana da dostigne i prestigne Spotify na tržištu streaminga glazbe pa tim povodom navodno preuzima Shazam za otprilike 401 milijuna američkih dolara ili 300 milijuna funti
Riječ je o aplikaciji za prepoznavanje glazbe i razvila se do te
mjere da već nakon nekoliko sekundi prepoznaje svaku pjesmu koja
svira u prostoru oko vas.
Potom tu pjesmu prikazuje na zaslonu uređaja i nudi korisniku
preuzeti je s nekog od poslužitelja. U trenutku kad Apple preuzme
Shazam, kupnja će biti moguća samo preko Apple Music, što će
dodatno povećati prihode i donijeti još više pretplatnika
najbogatijoj tehnološkoj kompaniji na svijetu.
Sad samo ostaje točno dogovoriti cijenu jer dok se 401 milijun
dolara čini realnom svotom, spominje se i 1,02 milijarde, koliko
je Shazam vrijedio na kraju 2015. Također, teško se cijena može
“bildati” s obzirom na to da je u 2016. ostvareno svega 54
milijuna dolara prihoda.
Uz to, kad se ukupno pogledaju investicije, Shazam ih je prikupio
u vrijednosti 143,5 milijuna dolara, a sudjelovali su Kleiner
Perkins, London’s DN Capital, IVP, Sony Music, Universal Music i
Access Industries koji posjeduje Warner Music. Dakle, mnogi su se
divovi glazbene industrije uključili u priču jer svjesni su da
dobivaju dio kolača na taj način. To će se samo dodatno
poboljšati ukoliko Apple ostvari plan te preuzme Shazam.
Inače, riječ je o aplikaciji zanimljive povijesti. Sama kompanija
nastala je 1999. godine, davno prije pojave aplikacija. U to se
vrijeme usluzi pristupalo SMS porukom uz utipkavanje britanskog
pozivnog broja i koda za područje gdje se Shazam nalazio. Po tome
se isprva i zvao 2580 umjesto Shazam. A i tad se nije moglo
prepoznati pjesmu zvukom, ali korisnik je mogao slati izvođača
ili riječi pjesme pa bi povratno dobio informaciju koja ga
zanima. Ideja kojoj se treba nakloniti. Kao i činjenici da se u
vrijeme pojave aplikacija Shazam uspio preoblikovati u ovo što je
danas.
Trenutno nudi niz jednako zanimljivih detalja, jednako
revolucionarnih, samo u kontekstu ovog vremena. Moguće je pratiti
poznate osobe i vidjeti što oni “shazammaju”. Nije ni to sve,
Shazam sve više koketira s proširenom stvarnosti (AR) pa se mogu
vidjeti i razni nastupi. Uistinu, Apple bi dobio mnogo ulaskom u
Shazam, a baza od 30 milijuna pretplatnika višestruko bi porasla,
piše ICT
Business.



