
Inspektor elektroničkih komunikacija zatražio je privremeno blokiranje dolaznog i odlaznog prometa prema kratkom kodu, a sve korisnike koji su zaprimili navedene poruke HAKOM poziva da podnesu prigovor svom operatoru. Korisnici, dok su u postupku prigovora, nisu obvezni platiti sporni dio račun
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) u
petak, 15. rujna, zaprimila je prijave korisnika, kojima je
naplaćena usluga koju nisu tražili. Naime, inspektor
elektroničkih komunikacija zaprimio je prijave krajnjih korisnika
o kršenju članka 49. stavka 4. Zakona o elektroničkim
komunikacijama (NN br. 73/08, 90/11, 133/12, 80/13 71/14 i 72/17
dalje: ZEK), kojim je između ostalog propisano da naplata SMS
poruka i MMS poruka s posebnom tarifom može započeti nakon što je
korisnik usluga izričito potvrdio namjeru korištenja takve usluge
te da se Pravilnikom iz članka 34. ZEK-a mogu propisati i drugi
uvjeti pružanja usluga s posebnom tarifom.
Korisnici su HAKOM-u prijavili zaprimanje kratkih SMS poruka s
kratkog koda 868788 koji je aktiviran od strane operatora usluga
s posebnom tarifom Binbit Zagreb d.o.o., Hektorovićeva ulica 2,
10000 Zagreb, (dalje: Binbit), koje im se naplaćuju po posebnoj
tarifi bez da su uslugu i zatražili te da im unatoč slanju kratke
riječi “STOP” na navedeni kratki kod korištenje usluge nije
prekinuto sukladno članku 47. stavak 11. Pravilnika o načinu i
uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih
mreža i usluga (NN br. 154/11, 149/13, 82/14, 24/15 i 42/16;
dalje: Pravilnik) već i dalje zaprimaju naplatne poruke.
Zbog postojanja opravdane sumnje da je veći broj korisnika
izložen ovakvom načinu postupanja u kojem operator usluga s
posebnom tarifom, u ovom slučaju Binbit, šalje kratke SMS poruke
s posebnom tarifom neovisno o volji korisnika te mogućnosti da se
navedeno postupanje primjeni i na ostale korisnike usluga u
pokretnim elektroničkim komunikacijskim mrežama inspektor je
zatražio privremeno blokiranje dolaznog i odlaznog promet za
navedeni kratki kod sukladno članku 45. stavku 2. točki 1.
Pravilnika kako bi se izbjegli daljnji neosnovani troškovi za
krajnje korisnike.
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
poziva sve korisnike koji su zaprimili navedene poruke da podnesu
prigovor svom operatoru. Korisnici, dok su u postupku prigovora,
nisu obvezni platiti sporni dio računa.



