
Ranojutarnje putovanje na posao u godini 2025.: umjesto da ljudi ulaze u vlastite automobile ili trče da stignu na podzemnu željeznicu, mogu naručiti robotski taksi koji će ih gotovo nečujno provesti ulicama i do njihovog ureda - bez stresnih zastoja i čekanja na semaforima.
Na putu do posla mogu brzo provjeriti rutu na svojem pametnom
telefonu i s pomoću aplikacije rezervirati električni skuter koji
će ih prevesti onih posljednjih nekoliko metara od taksija do
ureda. “Što više ljudi živi u gradovima, to je važnije da
putovanje od točke A do točke B bude ugodno iskustvo. Uvođenjem
neprimjetne povezivosti u pametnim gradovima, Bosch može tome
dati značajan doprinos”, kaže dr. Rolf Bulander, član upravnog
odbora tvrtke Robert Bosch GmbH i predsjednik poslovnog područja
Rješenja za mobilnost.
U nastavku ćemo vam prikazati kako će najnaprednija Boscheva
tehnologija uskoro pomoći oblikovanju urbanog života.
1. Putovanje od A do B bez stresa: naručivanje mobilnosti preko
interneta
Ljudi još uvijek razmišljaju o automobilima kao doslovno osobnim
vozilima, ali u sljedećih nekoliko godina počet će razmišljati o
najbržem i najpraktičnijem načinu da dođu do svojeg odredišta.
Načini prijevoza koji su uvijek dostupni i mogu se naručiti i
platiti s pomoću pametnog telefona postat će važan element u
budućoj multimodalnoj urbanoj mobilnosti. “Mobilnost bez stresa
bit će od najveće važnosti za ljude koji žive u modernim
metropolama”, predviđa dr. Bulander.
U budućnosti će putovanja u gradovima bez stresa prije svega biti
pitanje povezanog, multimodalnog prijevoza i pametnih usluga u
oblaku. Zbog toga Bosch u srpnju 2017. pokreće ispitnu fazu
svojeg istraživačkog projekta moveBW, platforme mobilnosti koja
se služi podacima u stvarnom vremenu radi pronalaska najbržeg
puta kroz grad. Prednost je te aplikacije da će putnici doći na
svoja odredišta na učinkovitiji način, a gradovi će moći
upravljati gustoćom prometa i pružatelji mobilnosti moći će
kvalitetnije iskoristiti kapacitet u vrstama prijevoza koje nude.
Istovremeno, usluge temeljene na dijeljenju nude više slobode
kretanja u gradu. Njihovo se korištenje samo u Njemačkoj svake
godine povećava za 50 posto, tvrdi McKinsey. Primjer takve usluge
Boschev je servis za električne skutere Coup, gdje korisnici s
pomoću aplikacije mogu rezervirati skuter i njime se odvesti do
svojeg konačnog odredišta i tamo parkirati. Nakon što je u
Berlinu brzo postao primjer uspješnog projekta, Coup će od srpnja
2017. ponuditi zabavan i ekološki prihvatljiv način za putovanje
i u Parizu.
2. Vozila koja dolaze do vozača
Umjesto da vozači dolaze do svojih vozila, vozila će dolaziti do
njih. Ono što danas zvuči kao znanstvena fantastika uskoro će
postati stvarnost. “Pojava autonomnih vozila u urbanom prometu iz
temelja će promijeniti način na koji poimamo vožnju”, rekao je
dr. Bulander.
Bosch će, u suradnji s Daimlerom, već početkom sljedećeg
desetljeća na gradske ulice dovesti potpuno automatizirane
automobile bez vozača. To će pomoći u protoku prometa u gradovima
i poboljšati sigurnost na cesti. Korisnici će na svojem pametnom
telefonu praktično moći naručiti zajednički automobil ili
robotski taksi. “Povezana i automatizirana vožnja iz mobilnosti
uklanja stres i, posljedično, automobilske nesreće”, izjavio je
dr. Bulander.
3. Na dobrom putu za gradove bez emisija
Kvaliteta zraka, zone s niskim emisijama i zabrane prometa za
motorna vozila – u mnogim su metropolama diljem svijeta emisije
već postale predmet žustre rasprave. Jedno je od pitanja koje se
uvijek postavlja hoće li se automobili u gradovima uskoro kretati
isključivo s pomoću struje. Za dr. Bulandera, put do gradova bez
emisija nije pitanje koje zahtijeva rješenje sa samo jednom
opcijom: “I moderni motori s unutrašnjim sagorijevanjem i
elektromobilnost dio su rješenja kada je riječ o poboljšavanju
kvalitete zraka u gradovima.
Emisije iz novih motora s unutrašnjim sagorijevanjem sigurno će
biti unutar utvrđenih granica. Istovremeno, elektromobilnost
preuzima veću ulogu u ulaznom segmentu za korisnike.” Lagana
električna vozila postaju sve popularniji oblik prijevoza,
osobito u azijskim metropolama u kojima prijeti rizik od
prometnog zastoja. Zbog toga će njihovo tržište i dalje rasti
tijekom sljedećih nekoliko godina. Procjenjuje se da će do 2020.
biti proizvedeno oko 100 milijuna takvih vozila diljem svijeta, a
sve više njih i u Europi.
4. Gradovi postaju pametni
U gradu sutrašnjice granice među privatnim vozilima, javnim
prijevozom i infrastrukturom bit će sve labavije. Do 2025. na
svijetu će postojati 88 gradova (izvor: IHS Technology) koji će
nuditi neprimjetnu povezivost, poput one za parkiranje. Bosch
surađuje s Daimlerom na pokretanju sustava za upravljanje
parkiralištem. Parkirališta će biti opremljena senzorima koji će
obližnjem pristupniku javljati je li određeno parkirno mjesto
zauzeto.
S pomoću tih će se podataka izrađivati parkirna karta u stvarnom
vremenu koja će biti dostupna putem aplikacije. Boscheva rješenja
pomažu vozačima ne samo da pronađu dobro parkirno mjesto, nego i
najbliže mjesto za punjenje. Aplikacije za punjenje prikazuju sva
obližnja mjesta za punjenje koja je moguće pronaći na internetu,
zbog čega je punjenje baterija vozila puno jednostavnije.
Bosch čini gradove budućnosti inteligentnijima na svim
područjima, ne samo po pitanju mobilnosti. “I za grad sutrašnjice
nudimo ‚tehnologiju za život‛ ”, izjavio je dr. Bulander.
Primjerice, u San Franciscu Bosch radi na pametnim rješenjima za
nove gradske četvrti u ulozi savjetnika za tehnologiju voditelju
projekta, tvrtki FivePoint. Oni zajedno planiraju inovativne
tehnologije koje će omogućiti ekonomično napajanje električnom
energijom i pametne zgrade, što će pak poboljšati kvalitetu
života.



