
Za
korisnike, Internet i u Hrvatskoj postaje integralni dio njihova
života. Gotovo polovica ih čak svakodnevno koristi Internet, odnosno
tri četvrtine to čine na razini tjedna. Putem ovog medija korisnici se
dopisuju ( 67%), pretražuju (65%), koriste ga za dnevno informiranje (
53%), govori istraživanje koje je proveo Gfk -Centar za istraživanje tržišta.
Premda Internet korisnicima u Hrvatskoj čini dnevni život
jednostavnijim ipak ga se još nedovoljno koriste za plaćanje računa,
sređivanje administrativnih potreba, za kupovanje…. Naime, brojni
oblici korištenja Interneta ne ovise samo o pojedincu – već, u velikoj
mjeri, i o državnim i drugim poslovnim subjektima (prvenstveno na
području usluga) koji se još nisu organizirali na adekvatan način pa i
nisu dostupni ili dovoljno jednostavni za ovaj suvremeni način
sveobuhvatnog komuniciranja, informiranja, pružanja/korištenja usluga.
Kako god bilo i naši ljudi su, u poslovnom i privatnom životu, sve
više ovisni o “cyberspaceu”. Ta naša on-line populacija koristit će se
Internetom još više i sve raznolikije – za različite aktivnosti (bilo
da prati vijesti, pretražuje razne izvore, dopisuje se, piše blog,
sluša/skida željenu muziku, planira putovanja, plača račune, traži
recepte, kupuje…). Korištenje ovog medija sve više postaje i njihov
stil života. Dakako, putem Interneta brže se postaje i dijelom
današnjeg globalnog sela. Internet je postao komunikacijsko sredstvo
pretočeno u interaktivni medij kojim se dnevno koristi više od dvije
milijarde ljudi u svijetu.
Danas, 26 godina nakon pojave prvog PC-a i 16 godina od pojave
WWW-a (World Wide Web), prosječna svjetska Internet populacija obuhvaća
oko 17% ukupnog stanovništva. Raspon je od oko 4% u Africi do gotovo
69% u Sjevernoj Americi, ili 76% u Švedskoj. Prosječna penetracija u
Europi je na razini od 39%.Dakle, Hrvatska je upravo negdje na tom
prosjeku.
Može se konstatirati da je Internet zaista uspio promijeniti svijet
pa i stvorio onaj virtualni. Tako je, na primjer, on-line kupnja u
nekim segmentima nadmašila tradicionalnu. Internetom se može kupiti sve
što je na prodaju, kupac može biti u bilo kojem dijelu svijeta tj. gdje
postoji pristup velikoj svjetskoj mreži.
Kada
se analizira pojedine zemlje razvijenost korištenja Interneta dosta
varira. Uz SAD vrlo visok stupanj korištenja Interneta imaju mnoge
zemlje u Europi.
Kompletno istraživanje Gfk.



