
Promocija nove aplikacija se očekuje s velikim optimizmom
Svi tvrdokorni zagovornici “klasične” knjige, dakle, one koja odgovara
besmrtnoj Škegrinoj definiciji (“okolo korice, unutra papir”), njezinu
su nadmoć nad elektroničkom inačicom dokazivali činjenicom kako vam se
autor ne može potpisati na plastičnu ili metalnu škatulu hi-tech čitača, piše slobodnadalmacija.hr
Odnosno može, ali to naprosto nije naročito praktično, jer biste za
svaku sljedeću promociju ili susret s piscem morali kupovati novi, skupi
gadget. Oduševljeni promotori novih tehnologija do toga argumenta
nikada nisu previše držali.
Skupljanje potpisa oni ionako drže zastarjelim fetišom koji je izgubio
svaki smisao još otkako su književnici, u većini, prigrlili pisaće
strojeve, umjesto olovaka ili gusjih pera, a posebno nakon što su
računala temeljito izmijenila radne navike spisatelja. Ovih dana dobili
su i dodatni vjetar u leđa.
Na svibanjskome BookExpou u New Yorku trebala bi se, uz ostale, dogoditi
i promocija aplikacije pod imenom Autography. Princip njezina rada vrlo
je jednostavan.
Čitatelj pozira uz pisca za fotografiju snimljenu iPadom ili vanjskom
kamerom. Snimak se trenutačno pojavljuje na književnikovu iPadu (ili se
fotografija, ako je snimljena vanjskom kamerom, šalje do iPada putem
Bluetootha). Literarna zvijezda potom ispisuje digitalnu poruku ispod snimka, jedan
od onih tipskih warm regardsa ili best wishesa, koje potom šalje na
fanov e-mail zajedno s linkom gdje se fotografija može skinuti i
prebaciti na čitateljevu e-knjigu.
Cijela ta procedura traje ravno dvije i pol minute, dakle, možda i kraće od klasičnog potpisivanja knjige. A koristi od takvog iskoraka goleme su, uvjeravaju nas autori aplikacije. Ne samo zato što svaki fan dobiva priliku postati nekom vrstom kulturnjačkog Mate Biljariste ili Stipe Legende.
Puno opipljiviji profit izvlače autori, jer nema nikakve sumnje da će
njihovi snimci s oduševljenim čitateljima poslije dugo cirkulirati
društvenim mrežama kao što su Facebook ili Twitter i tako im pružati besplatnu reklamu. Uostalom, s kakvim se optimizmom očekuje promocija nove aplikacije,
dovoljno svjedoči podatak kako neki izdavači već razmatraju prodaju
e-knjiga s praznom stranicom na koju bi se “lijepila” fotografija s
prigodnom posvetom.
Koliko će od ove dosjetke na dobitku biti književnost, prerano je reći. Nema, međutim, nikakve sumnje da će,
za početak, korist izvući stomatolozi, jer potrebna je ozbiljna
profesionalna infrastruktura da bi se servisirale tolike tisuće
spisateljskih osmijeha.



