
S druge strane prodaja CD-a i ostalih fizičkih medija bilježi priličan pad pa je tako sa 15 milijardi dolara pala na 10 milijardi
Istraživanje koje je proveo Gartner pokazuje kako će tokom ove godine
prodaja glazbe putem interneta narasti za 7 posto odnosno na 6.3
milijarde dolara, prenosi zimo.co
Prošle je godine putem interneta prodano glazbe u vrijednosti od 5.9
milijardi dolara, dok Gartner smatra kako će do 2015. prodaja doseći 7.7
milijardi dolara zahvaljujući servisima kao što su Spotify i iTunes.
S druge strane prodaja CD-a i ostalih fizičkih medija bilježi
priličan pad pa je tako sa 15 milijardi dolara pala na 10 milijardi.
“Glazbena industrija prvi je sektor medija koji su osjetili jak utjecaj
dviju glavnih sila – Interneta i sve jačih konzumenta tehnologije.”
istaknuo je Gartnerov analitičar Mark McGuire.
Unatoč tome što su raniji glazbeni servisi poput Napstera zadali
veliku štetu glazbenim kompanijama kao što su Warner i EMI, isti su
zadržali titulu vodećih glazbenih etiketa na svijetu, no praktičnost
pravnih nabava glazbe preko iTunesa i sličnih servisa ohrabruje
potrošače da plaćaju za glazbu, dok velike etikete zarađuju više od
glazbe uživo, odnosno počeli su slati glazbene zvijezde koje su odustale
od turneja natrag pred publiku.
Osim iTunesa, servisi kao što su Spotify, Pandora i Last.fm sve više
dobivaju novih konzumenata koji plaćaju pretplatu kako bi slušali
glazbu. Gartner procjenjuje kako će do 2015. godine pretplatnički
glazbeni servisi doseći 2.2 milijarde dolara, odnosno 29 posto ukupne
potrošnje na online glazbu, piše Reuters.
zimo.co/eZd



