Projekt nazvan dot.brand

Nazivi brendova zamijenit će ekstenzije .com

Globalni brendovi svoje će ime moći koristiti kao sufiks u nazivu sajta, što bi moglo zauvijek promijeniti percepciju brendova na internetu

Za 185 tisuća dolara velike će kompanije moći dobiti internet adresu s
ekstenzijom svog brenda. Projekt nazvan dot.brand tako će biti jedna od
najveća promjena na internetu u trideset godina.

Brendovi će moći za naziv svog sajta izabrati bilo koje ime koje će
završavati nazivom njihove kompanije. Tako ćemo, primjerice, moći
vidjeti adrese kao što su www.drink.pepsi, www.drive.ford, www.buy.mac i
brojne druge.

Prijave za ovo i ne baš jeftino zadovoljstvo počele se ovog tjedna i
traju do travnja. Nakon što se zaprime sve prijave, one će biti detaljno
pregledane kako bi se spriječila pojava lažnih sajtova.

Prve dot.brand sajtove na internetu ćemo vidjeti početkom 2013.
Zanimljivo je da su pored velikog broja zainteresiranih globalnih
kompanija, interes pokazali i gradonačelnici svjetskih metropola, pa se
pored brendova koji će na internetu postati još prepoznatljviji očekuje i
poplava adresa poput www.visit.paris, www.visit.london i sličnih.

Ovo je svojevrsna revolucija za nazive sajtova još otkada su ukinuta
stroga pravila internetske nomenklature koja je propisivala isključivo
dot.com sajtove. U međuvremenu smo dobili cijeli niz sufiksa, .org,
.net, .info, pa sve do niza sufiksa za države, .fr, .hr, .uk… U Afiliasu, koji je pokrenuo
cijelu ovu priču, za početak očekuju oko četiri tisuće prijava. Također
su pokrenuli kampanju kojim žele potaknuti što veći broj brendova da se
uključe u ovaj projekt koji bi zauvijek mogao promijeniti percepciju
brendova na internetu.

‘Kompanije se moraju pripremiti za ovako veliku stvar. Još je malo
vremena ostalo do isteka roka za prijave. Vrijeme je da kompanije
angažiraju marketinške stručnjake, odaberu najbolje moguće ime za svoj
brend i iskoriste ovakve prednosti’, rekao je Rod Beckstrom, direktor
Afiliasa, za The Guardian.

Prilikom prijave kompanije će popuniti upitnik od pedeset pitanja i tek
nakon stroge provjere i potvrde da se zaista radi o prijavi neke
kompanije, naziv sajta će se moći registrirati. Među prvima koji se
prijavio je Amazon, ali zbog tajnosti nije poznato koje su ime izabrali.
Šuška se da rezervirali ime www.read.amazon.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest