Cyber Saftey Program

Automobile je moguće hakirati, potrebne sigurnosne mjere

Baš kao što automobili osvajaju bodove u testovima fizičke sigurnosti, savjetuje se korištenje sličnog sustava za računalnu sigurnost - tzv. 'cyber safety rating'

Osim uobičajenih ‘crash testova’, automobili bi trebali
imati i provjere sigurnosti vezane za elektroniku, upozoravaju
stručnjaci na hakerskoj konferenciji Defcon. Baš kao što automobili
osvajaju bodove u testovima fizičke sigurnosti, savjetuje se korištenje
sličnog sustava za računalnu sigurnost – tzv. ‘cyber safety rating’

Životi ljudi su sve više vezani uz svijet digitalnog. No, problemi koji
su harali računalima (i još uvijek traju) sele se na sve manje i
neobičnije komponente. Počevši s uobičajenim problemima vezanih uz
sigurnost nekih mobilnih uređaja, preko mobilnih operativnih sustava
koji se sele u domaćinstvo i proizvode poput pametnih alarma, pećnica i
sl. stvari ne završavaju nužno u prometu – no svakako bi se mogle
pokazati kritičnima.

Pitanje trenutka

Hakiranje automobila nije posebna novost, no s obzirom na količinu
elektronike i pametnih sustava koji su svakim danom sve integriraniji u
njih, samo je pitanje trenutka kada će se globalno pojaviti veliki
problem. Automobilska industrija bi morala obratiti pažnju i na
‘računalnu sigurnost’ svojih proizvoda, a sve bi bilo ocijenjeno
posebnim sustavom. Barem takav plan su predstavili iz grupe ‘I Am The
Cavalry’ na Defconu. Proizvođači hardvera i pravilnici morat će ovakav
vid sigurnosti početi uzimati zaozbiljno. Hakeri neće nužno moći tek
ukrasti vozilo, već će moći uzrokovati i pogubne nesreće – ako se ne
posveti dovoljno pozornosti ovakvoj sigurnosti.

Cyber Saftey Program i sustav od pet zvjezdica je u mnogočemu već detaljiziran na stranicama
ove grupe, koja je nedavno uputila i otvoreno pismo cijeloj
automobilskoj industriji. Dok mnogi smatraju kako je hakiranje
automobila za izazivanje nesreća i slično tek dio znanstvene fantastike,
upravo na prošlom Defconu i popularnim modelima automobila (Tesla) su
demonstrirane neke od opasnosti. U grupi se zalažu i za to da, među
ostalim, sustavi automobila imaju određenu mjeru izolacije i
razdvajanja, tako da haker koji ima kontrole nad klima uređajem ili
multimedijom nikako ne može doći do postavki motora ili kočnica.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest