
Baš kao što automobili osvajaju bodove u testovima fizičke sigurnosti, savjetuje se korištenje sličnog sustava za računalnu sigurnost - tzv. 'cyber safety rating'
Osim uobičajenih ‘crash testova’, automobili bi trebali
imati i provjere sigurnosti vezane za elektroniku, upozoravaju
stručnjaci na hakerskoj konferenciji Defcon. Baš kao što automobili
osvajaju bodove u testovima fizičke sigurnosti, savjetuje se korištenje
sličnog sustava za računalnu sigurnost – tzv. ‘cyber safety rating’
Životi ljudi su sve više vezani uz svijet digitalnog. No, problemi koji
su harali računalima (i još uvijek traju) sele se na sve manje i
neobičnije komponente. Počevši s uobičajenim problemima vezanih uz
sigurnost nekih mobilnih uređaja, preko mobilnih operativnih sustava
koji se sele u domaćinstvo i proizvode poput pametnih alarma, pećnica i
sl. stvari ne završavaju nužno u prometu – no svakako bi se mogle
pokazati kritičnima.
Pitanje trenutka
Hakiranje automobila nije posebna novost, no s obzirom na količinu
elektronike i pametnih sustava koji su svakim danom sve integriraniji u
njih, samo je pitanje trenutka kada će se globalno pojaviti veliki
problem. Automobilska industrija bi morala obratiti pažnju i na
‘računalnu sigurnost’ svojih proizvoda, a sve bi bilo ocijenjeno
posebnim sustavom. Barem takav plan su predstavili iz grupe ‘I Am The
Cavalry’ na Defconu. Proizvođači hardvera i pravilnici morat će ovakav
vid sigurnosti početi uzimati zaozbiljno. Hakeri neće nužno moći tek
ukrasti vozilo, već će moći uzrokovati i pogubne nesreće – ako se ne
posveti dovoljno pozornosti ovakvoj sigurnosti.
Cyber Saftey Program i sustav od pet zvjezdica je u mnogočemu već detaljiziran na stranicama
ove grupe, koja je nedavno uputila i otvoreno pismo cijeloj
automobilskoj industriji. Dok mnogi smatraju kako je hakiranje
automobila za izazivanje nesreća i slično tek dio znanstvene fantastike,
upravo na prošlom Defconu i popularnim modelima automobila (Tesla) su
demonstrirane neke od opasnosti. U grupi se zalažu i za to da, među
ostalim, sustavi automobila imaju određenu mjeru izolacije i
razdvajanja, tako da haker koji ima kontrole nad klima uređajem ili
multimedijom nikako ne može doći do postavki motora ili kočnica.



