ICAO priprema novi standard praćenja letova zrakoplova

Agencija Ujedinjenih naroda za zrakoplovstvo ICAO predložit
će novi standard prema kojem će komercijalni zrakoplovi morati
prijavljivati svoju poziciju svakih 15 minuta kako bi omogućili efikasno
praćenje i lakše lociranje u slučaju nesreće.

Nestanak zrakoplova Malaysia Airlinesa u ožujku prošle godine
potaknuo je globalnu inicijativu da se kreira sustav koji bi omogućio
precizno definiranje rute i lokacije zrakoplova.

U međunarodnom udruženju zrakoplovne industrije IATA obećali su
prošle godine da će predvoditi radnu skupinu koja će se pozabaviti tim
pitanjem i da će dobrovoljno poboljšati sustav praćenja zrakoplova dok
agencija UN-a ne razvije odgovarajući standard.

U prosincu je IATA-ina radna skupina preporučila zrakoplovnim
kompanijama da u idućih 12 mjeseci počnu pratiti pozicije zrakoplova u
intervalima od najmanje 15 minuta.

U međuvremenu je IATA signalizirala odmak u odnosu na tu preporuku, poručivši da je postavljanje konkretnih rokova nepraktično.

Glasnogovornik UN-ove Međunarodne organizacije za civilno
zrakoplovstvo ICAO Anthony Philbin kazao je pak u utorak da bi takav
standard, bude li usvojen, mogao stupiti na snagu u vrlo kratkom roku
budući da ne bi zahtijevao uvođenje nove tehnologije u zrakoplove.

Prijedlog predstavlja “osnovni standard praćenja letova”, kazao
je Philbin, dodajući da agencija razvija i strože preporuke o praćenju
zrakoplova.

Rok primjene?

Predstavnici ukupno 191 zemlje-članice UN-ove agencije za
zrakoplovstvo raspravljat će o prijedlogu u veljači na velikoj
konferenciji o sigurnosti u Montrealu.

“Ako zemlje (članice) prihvate standard, na konferenciji o
sigurnosti bit će postavljeno pitanje u kojem roku očekuju da bi on
mogao biti primijenjen i žele li da ICAO ubrza taj proces”, kazao je
Philbin u odgovoru na Reutersov upit.

UN-ova agencija može prisiliti prijevoznike da počnu
primjenjivati novi standard budući da regulatorna tijela zemalja članica
obično usvajaju njezine preporuke. U ICAO-u ipak priželjkuju da se ta
odluka donese konsenzusom.

Mnoge zrakoplovne kompanije već prate svoje zrakoplove putem
satelita. Tako se u nedavno objavljenom radnom dokumentu ICAO-a
napominje da većina zrakoplova dugog doleta već raspolaže sustavima za
dojavu pozicija ali oni nisu uvijek uključeni. Osim toga, sateliti ne
pokrivaju u potpunosti Zemljinu površinu.

Upitan postoji li mogućnost da se za predloženi standard
praćenja koriste i radijski signali, glasnogovornik ICAO-a odgovorio je
da bi zrakoplovi koji ne raspolažu novijom tehnologijom mogli koristiti
glasovnu komunikaciju.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest