
Vozači osobnih automobila profitirali su od individualizacije polica obveznog osiguranja i veće palete proizvoda
Prošla godina donijela je preokret na tržištu osiguranja:
Većina osiguravatelja napustila je 30-ak godina star sustav
računanja rizika za teretna vozila te na Hrvatsku počela
gledati kao na jedinstvenu zonu osiguranja, što je dijelu
prijevoznika prepolovilo cijene polica, pokazalo je
istraživanje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN).
Tržište auto osiguranja, na kojem 13
osiguravatelja godišnje ubere 2,2 milijarde kuna
premije, kompetitivno je, smatra Agencija
za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN), čije
istraživanje prenosi Poslovni dnevnik.
Vozači osobnih
automobila profitirali su
od individualizacije polica obveznog
osiguranja i veće palete proizvoda.
Gledanjem na Hrvatsku kao na jedinstvenu zonu
rizika, umjesto dosadašnjih sedam zona,
više od polovice osiguranja prestalo je
diskriminirati prijevoznike prema registracijskim
oznakama, zbog čega su oni ‘iz’ Daruvara
plaćali oko 12.000
kuna, a oni iz Zagreba ili Krapine istu
policu 22.000 kuna. AZTN je ranije
upozoravao na tu nelogičnost ističući da prijevoznike
obilježava nacionalni ili okvir tržišta EU-a, a ne regionalni,
pa Agencija smatra da te promjene ‘mogu pozitivno utjecati
na konkurentnostpojedinih prijevoznika na
hrvatskom te tržištu Unije’.
Kod osobnih automobila, kod kojih 2013. unutar iste zone rizika
praktično nije bilo razlike u visini
premije, tri godine kasnije osiguravatelji uvažavaju
klase vozila, što je rezultiralo većim razlikama u cijenama i
većim izborom.
Uveden je niz novih kriterija za
izračun police, poput ranije
zanemarene dobi osiguranika. Cijeli
članak pročitajte ovdje.



