
Više od 26 tisuća učenika iz 30 osnovnih i 20 srednjih škola u
Hrvatskoj koristit će se WiFi mrežom s brzim pristupom
internetu zahvaljujući projektu koji su proveli Microsoft Hrvatska i
Hrvatska akademska i istraživačka mreža (CARNet) uz potporu Ministarstva
znanosti, obrazovanja i sporta.
Osim brzog pristupa
internetu, škole će dobiti visoku razinu sigurnosti uz kontrolu spajanja
na mrežu kojoj će učenici moći pristupiti samo uz svoje AII@edu
identitete, istaknuto je u utorak na predstavljanju projekta u Tehničkoj
školi Ruđer Bošković.
Ravnatelj CARNeta Zvonimir Stanić istaknuo je kako je s razvojem
digitalne tehnologije potrebno razvijati i sustav obrazovanja
te stvarati digitalno kompetentne i informatički pismene učenike. Ovim
se projektom, rekao je, učenicima želi omogućiti brz i pouzdan pristup
internetu, a time i širokom spektru informacija te novim znanjima.
Pristup bežičnom internetu olakšat će poslovanje ravnateljima i
administrativnom osoblju škole, a nastavnicima i učenicima i korištenje
e-Dnevnika i drugih CARNetovih usluga, dodao je Stanić.
Direktor Microsofta Hrvatska i BiH Ivan Vidaković projekt
smatra jasnim pokazateljem kako će izgledati budućnost modernoga
obrazovnog sustava. “Internet je promijenio način komuniciranja, učenja,
rada ili zabave. Fokusirajući se na tehnologiju i umrežavanje u
obrazovanju, Microsoft pomaže učenicima ovladati digitalnim vještinama i
kompetencijama potrebnim za predstojeću četvrtu industrijsku
revoluciju”, napomenuo je.
Podsjetio je da danas u Hrvatskoj pristup digitalnoj tehnologiji ima
manje od deset posto djece u osnovnim školama. Na jednom se računalu,
dodao je, obrazuje 26 učenika, dok je taj broj primjerice u Sloveniji
deset prema jedan. Izrazio je nadu da će projekt biti poticaj ubrzavanju
procesa digitalizacije škola.
Projekt je predstavljen u Tehničkoj školi Ruđer Bošković u kojoj se,
kako je istaknula ravnateljica Đurđica Fuštar, obrazuju tehničari za
računalstvo, tehničari za elektroniku, mehatroniku i računalstvo kojima
je mreža nužno sredstvo za rad. “Kako u klasičnim programima tako i u
strukovnim, kako nastavnicima tako i učenicima, redovnim i izvanrednim,
projektom će se povećati kvaliteta rada”, ocijenila je.
Podsjetila je da je škola od 1996. godine počela
provoditi eksperimentalni program mehatronike, te da su nastavnici kroz
EU i druge fondove razvijali svoje programe. Napomenula je da se u
njihovoj školi kroz razne programe obrazuju i odrasli, te da imaju
“učionicu budućnosti” s 28 pametnih računala i pametnom pločom,
poručivši nadležnim institucijama da bi im još jedna takva učionica
uvelike olakšala rad.



