priopćenje

Jadrolinija se oglasila o trajektu Mljet: Sigurnost putnika niti u jednom trenutku nije bila ugrožena

Ivo Cagalj/PIXSELL

Na upit N1 televizije o tome koji je razlog pada rampe trajekta Mljet dok je uplovljavao u luku u Supetru i kada je posljednji put provjeravana tehnička ispravnost istog trajekta, Jadrolinija je odgovorila kako imaju rekordnu turističku sezonu te da je njihova flota plovila tehnički ispravna.

Njihov odgovor prenosimo u cijelosti:

“Jadrolinija ove godine bilježi rekordnu sezonu, a zaposlenici,
naročito pomorci, unatoč nezapamćenoj tragediji na Malom Lošinju,
svoj posao obavljaju profesionalno, savjesno i odgovorno.
Kompanija je stabilna, a promet se, i na vrhuncu razdoblja
maksimalnog opterećenja, odvija redovito bez većih poteškoća.
Flota Jadrolinije danas broji 57 brodova što našu kompaniju
ubraja među deset najvećih svjetskih putničkih brodara koji se
bave obalnim linijskim pomorskim prijevozom. Godišnje prevezemo
12 milijuna putnika i 3,5 milijuna vozila te dnevno u vrhuncu
sezone izvršimo više od 600 isplovljavanja.

Također, u 2023. godini izvršili smo više od 33 tisuće linija, te
uveli još 4 tisuće dodatnih linija zbog gužvi i 600 dodatnih
linija za opasni teret, što čini preko 150 tisuća uplovljavanja
brodova u luke.

Sustavom se upravlja odgovorno i poštuju se sve procedure vezane
za upravljanje sigurnošću te ostali interni akti. Jadrolinija,
osim prijevoza putnika, realizira sav promet prema i s hrvatskih
otoka, uključujući prijevoz otpada, hrane, građevinskog
materijala, goriva, asfalta, te sudjelujemo u hitnim prijevozima
unesrećenih ili spašavanju na moru brodica i putnika. To dokazuje
da je Jadrolinija dio strateške prometne infrastrukture prema
hrvatskim otocima.

Jadrolinija danas broji 2000 zaposlenika, od čega je 1500
pomoraca i 500 djelatnika u podršci. Podsjećamo kako je Uprava
potpisala Nacionalni kolektivni ugovor za pomorce nakon punih 29
godina. Od 2018. do danas bruto plaća pomoraca povećana je za
60%, a djelatnicima na kopnu za 30%. Prije toga plaće nisu rasle
10 godina. U tijeku su pregovori za potpisivanje kolektivnog
ugovora za kopno. Također, nakon 11 investicija tijekom pandemije
i energetske krize, u realizaciji je investicija u ukupno pet
novih brzih brodova čime će se potpuno obnoviti naša brzobrodska
flota.

Razlozi tragedije na Lastovu se utvrđuju, no odgovorno tvrdimo da
se ova nesreća ne može povezati s kvarom rampe na trajektu Mljet,
gdje je riječ o puknuću čelik čela, a što je potvrdio i sam
zapovjednik broda. Vezano za navedeno, naručeno je vještačenje
rampi i sajle (čelik čela) kako bismo čim prije detektirali zbog
čega dolazi do ovog problema te kako bi se ovakvi događaji
izbjegli u budućnosti. Sajle su promijenjene i kvar je saniran u
roku od 12 sati, a bitno je spomenuti da sigurnost putnika niti u
jednom trenutku nije bila ugrožena niti je došlo do prodora mora
u garažu broda.

Svakako moramo istaknuti i da niti jedan zapovjednik Jadrolinije
ne bi donio odluku o isplovljavanju svjestan da postoji bilo
kakav značajan sigurnosni problem. Također, brod Mljet je, osim
internih pregleda i procedura, prošao pregled Lučke kapetanije u
srpnju ove godine, te pregled Hrvatskog registra brodova 2023.
godine.

Zaključno, svi brodovi Jadrolinije imaju sve potrebne certifikate
i svjedodžbe, tehnički su ispravni i njihovo se održavanje
provodi u skladu s godišnjim planom tehničkog održavanja.
Jadrolinija je najveći hrvatski brodar sa stoljetnom tradicijom i
uz brojne izazove koje nosi poslovanje, svakodnevno izvršava
odgovornu zadaću. Još jednom želimo istaknuti da svojim putnicima
osiguravamo sigurnu i pouzdanu vezu s otocima, te apeliramo da se
Jadroliniju ne koristi u političke svrhe i da se njome te njenim
strateškim značajem i trudom ne politizira, a čemu svakodnevno
svjedočimo”, naveli su u odgovoru.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest