#vir

Od listopada se u Dječjem vrtiću Smješko na Viru provode integrirani program ranog učenja engleskog jezika i kraći sportski program

Kažimir Škrbić

Da je blue plavo, a house kuća – i to happy house – to već znaju svi mališani iz virskog Dječjeg vrtića Smješko koji od listopada prate nastavu engleskog jezika, odnosno integrirani program ranog učenja engleskog jezika.

No nije riječ o običnoj nastavi ili štrebanju napamet; najmlađi
Virani lako uče iz prilagođenih knjiga na engleskom, slikovnica i
uz pomoć naljepnica, raznovrsnih i zabavnih edukativnih igri te
najviše uz pomoć svojih teta. Izradili su pravi rocket kako bi
brže i lakše otputovali na Moon, odnosno na Mjesec, ali poznaju
po imenu i prezimenu sve ostale planete i poneki satelit iz
Sunčevog sustava.

Kako je u globalnom svijetu sve izraženija potreba za znanjem
stranog jezika – posebno engleskog – u prvom redu zbog lakšeg
uspostavljanja komunikacije s ljudima iz cijelog svijeta, učenje
stranog jezika općenito pridonosi razumijevanju i stvaranju
pozitivnih dojmova prema drugim kulturama i narodima. Pored toga,
djeca koja počnu s učenjem jezika u ranoj dobi istovremeno bolje
razumiju i materinski jezik. 

– Upravo smo iz tih razloga i svjesni dobrobiti ranog učenja
stranoga jezika za našu djecu, odlučili uvesti program ranog
učenja engleskog jezika. Bilo je važno započeti s učenjem u
što ranijoj dobi, jer tada djeca uče i usvajaju jezik potpuno
prirodno i bez predrasuda. Jezik se usvaja uz igru i kroz
različite dnevne aktivnosti – ističe ravnateljica Smješka
Julijana Begonja.

Program ranog učenja engleskog jezika provodi se u Smješku
integrirano u redovitom desetosatnom programu u tri dobno
mješovite odgojne skupine i tijekom cijele pedagoške godine, a
pohađaju ga djeca od treće godine do polaska u školu.

– Komunikacija na engleskom jeziku odvija se već od jutarnjeg
dolaska u vrtić. Provodimo je potpuno spontano u svakodnevnim
životnim situacijama i dijelovima odgojno-obrazovnog procesa.
Naročito ističemo značaj dječjih igara, pjesmica i brojalica na
engleskom jeziku, koje se izvode uz pokret i glazbu – kaže
pedagogica Smješka Marina Grbić. Tako virski mališani aktivno
sudjeluju i uključuje različite osjetilne modalitete; uz slušanje
engleskog jezika aktivno izvode pokrete, samostalno razvijaju
razumijevanje, jer je svaka riječ povezana s djeci bliskom
situacijom i radnjom.

– Tako provjeravaju svoje znanje, a sve prolazi u veselom i
raspjevanom tonu. Na ovakav način djeca najčešće razvijaju
motivaciju i interes za učenje novog jezika te usvajaju rječnik i
gramatičku strukturu spontano i kontekstualno, a ne kao
poučavanje dijelova jezičnog sustava – dodaje pedagogica Grbić.
Posebna se briga vodi, naglašavaju još u Smješku, o usklađivanju
korištenja stranog jezika s materinskim jezikom. Cilj ovog
programa ranog učenja engleskog jezika sadržan je u stvaranju
okruženja u kojem se omogućuje učenje engleskog jezika i
upoznavanje s kulturom i tradicijom drugog naroda, i to na način
primjeren djeci ranog i predškolskog uzrasta. Sve materijale i
didaktička sredstva potrebna za provođenje programa učenja
engleskog jezika nabavio je Dječji vrtić Smješko uz financijsku
podršku Općine Vir, kao i one za izvođenje sportskog programa u
multifunkcionalnoj dvorani Dječjeg vrtića Smješko i na vanjskom
vrtićkom igralištu. U kraći sportski program uključena su djeca
iz sve tri dobne mješovite skupine. Mališani Smješka tako se
valjaju, preokreću, razgibavaju, trče i vježbaju tri puta tjedno
pod stručnim nadzorom kineziologa Mate Kapovića, pa je pored
učenja engleskog jezika u virskom vrtiću zaživio još jedan
verificirani program.

– Ponedjeljkom, srijedom i petkom svaka grupa radi pola sata, što
je u skladu s normama s obzirom na njihovu dob. Radimo vježbe
pravilnog hodanja, trčanja, puzanja, skakanja, penjanja,
dodavanja i druge zabavne vještine. Program su djeca dobro
prihvatila, pa se zabavljamo – kaže kineziolog Kapović.

U Smješku ističu kako nije potrebno posebno naglašavati važnost
zadovoljavanja osnovnih biotičkih potreba djece predškolske dobi
za kretanjem i igrom, ali je važno istaknuti da ulaskom
kineziologa u predškolske ustanove, koji provode specifične
kineziološke aktivnosti, ti programi dobivaju na kvantiteti i
kvaliteti.

– Programom se pozitivno utječe na cjeloviti rast, razvoj i odgoj
djeteta. Uz poštovanje individualnih osobitosti, djeci također
omogućujemo razvoj svijesti o ulozi i značenju svakodnevnog
vježbanja na cjelokupnu kulturu življenja – navodi Kapović kako
se kroz program formira pozitivan stav prema sportu te stvara
suradničko i partnersko ozračje. Zdrav način života navika je
koja se usvaja programom primjerenom djeci ranog i predškolskog
uzrasta, a postizanje ovog cilja temelji se na shvaćaju djeteta
kao cjelovitog bića.

– Odgojno-obrazovni rad usmjeren je prema razvoju različitih
kompetencija djece, naročito onih koje u ranoj dobi predstavljaju
okosnicu razvoja samopoštovanja, samopouzdanja i pozitivne slike
djeteta o sebi – još ističe pedagogica Marina Grbić.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest