
Za što bolji i sveobuhvatniji rad, moderniji i suvremeniji pristup u radu s najmlađima uvijek ima mjesta za usavršavanje. Kazala nam je to i Esma Brzić ravnateljica dječjeg vrtića Biograd.
Naime, dvije odgojiteljice ovog vrtića Nikoleta Mustapić i
Antonija Kolačko, upravo su završile dodatnu izobrazbu odnosno
edukaciju u Stručno razvojnom centru “Montessori” u Splitu, te
zaslužile diplome iz “Montessori pedagogije”. Poznato je da
biogradski dječji vrtić polaže puno pažnje na obrazovanje i
dodatno usavršavanje svog odgojno obrazovnog kadra, a ova vrsta
pedagogije bez sumnje će pridonijeti još boljem i kvalitetnijem
radu s djecom, te dakako rezultirati i boljim postignutim
rezultatima, kazala je ravnateljica Brzić.
Radi se o alternativnom program koji bi trebao zaživjeti u našoj
ustanovi nakon što se ispune svi uvjeti za njegovu realizaciju,
jer Montessori pedagogija je znanstveno utemeljen način
podučavanja, čije je temeljno načelo emancipiranje djeteta kroz
usmjeravanje njegove pažnje na proces samostalnog donošenja
odluka. Kako se bazira na individualnom pristupu svakom djetetu,
tako nije ograničeno vrijeme unutar kojega ono mora usvojiti
određena znanja.
Temelji se na motu “Pomozi mi da to učinim sam”, gdje se od
odgojitelja traži da djecu usmjerava prema samostalnom rješenju
postavljenog problema. Djeca se ne pohvaljuju za postignut
rezultat, već se kod njih želi potaknuti zadovoljstvo onime što
su samostalno postigli. Tako primjerice mlađa i starija djeca
rade zajedno jer se time želi potaknuti i razvoj empatije kod
starijih, odnosno osamostaljivanje kod mlađih.
Jedna od bitnih stvari je i poštivanje međusobnih razlika
primjerice rasnih, vjerskih, nacionalnih i slično. Ovakva odgojna
metoda koju je pokrenula talijanska liječnica, pedagoginja i
psihologinja Maria Montessori, za razliku od klasičnog
obrazovanja potiče djecu da kroz kreativne i jednostavne zadatke
izraze svoju samostalnost, ojačaju svoje samopouzdanje, jer
jedino tako dijete će učiti o svijetu, umjesto da mu mi odrasli
sve “serviramo” i napravimo umjesto njega. Ova metoda provodi se
danas diljem svijeta i daje izvrsne rezultate. Iako mi u našem
vrtiću koristimo neke od metoda iz tog programa, za primjenu
čitavog programa potrebno je posebno odobrenje, a također i
posebna didaktička oprema koja je specifična, a samim tim i
prilično skupa, te dakako i stručno osposobljen kadar, kazala je
ravnateljica Brzić.
Nakon usvojenih novih znanja iz programa “Montessori pedagogije”,
“tete” biogradskog dječjeg vrtića Antonija i Nikoleta jedva
čekaju da započnu intenzivnu primjenu u samom vrtiću i
svakodnevnom radu s djecom



