Čekanje na trajekt i gužve u trajektnim lukama za koju godinu bi mogle otići u povijest, a nadaju se tomu stanovnici Pašmana koji čekaju objavu rezultata studije izvodljivosti mosta Pašman – kopno.
Iako je riječ o mostu koji bi trebao biti dug poput Pelješkog,
ovaj bi bio i nekoliko puta jeftiniji zbog pogodnijeg morskog
dna. Otok su već posjetili i zainteresirani investitori.
U budućem mostu preko Pašmanskog kanala otočani vide budućnost –
prestanak iseljavanja i razvoj otoka Pašmana
“Jedino most može spasiti otok Pašman jer je Pašman među
najslabijima na Jadranu što se tiče razvoja”, kaže Marin Ostojić
iz Tkona.
“Most bi urbanizaciji pridonio otoka što bi poremetilo sadašnji
tijek života, ali što se tiče mladih i rada izvan otoka, to bi
bila pozitivna stvar”, kaže Ambroz Brzić iz Tkona.
“Ako se u skoroj budućnosti otok Pašman, pa i susjedni otok
Ugljan ne povežu na puno bolji i kvalitetniji način s kopnom, ti
otoci će izumrijeti”, kaže Radoslav Bojmić iz Tkona.
Studija izvodljivosti trebala je analizirati dva idejna rješenja,
različita po tipu mosta i širini plovnog područja ispod njega.
Kamenito dno i pogodna dubina od 13-14 metara u prosjeku činile
bi ovaj most znatno jeftinijim od Pelješkog iako bi bili iste
dužine – 2200 metara
“Ministarstvo financira dvije studije izvedivosti. Prva verzija
je 400 milijuna kuna, druga 617 milijuna što su i duplo jeftinije
cijene nego što se baratalo do sada, s ciframa od milijardu
kuna”, kaže načelnik Općine Pašman Kreško Ćosić.
Studija će reći i može li se financirati preko EU fondova ili
privatno-javnim partnerstvom. U Općini Pašman kažu da već ima
zainteresiranih investitora.
“Ovaj četvrtak su nas posjetili predstavnici kineske tvrtke koja
gradi Pelješki most. Ponudili su suradnju, mogućnost izvedbe,
projektiranja. Ako može preko EU fondova, a ako ne, oni mogu i
koncesionirati most”, kaže Ćosić.
Mogućnost koncesije bi značila i naplatu cestarine, ali ona bi
svakako bila jeftinija od trajekta smatra i načelnik druge otočne
općine
“Prvo i osnovno, donio bi sigurno nove investicije i ulaganja u
naš otok..Smanjio bi i trošak izgradnje objekata, kako za domaće
stanovništvo kad rade sebi kuće, tako i za nove investitore jer
morate biti svjesni da svaka izgradnja na otoku je u startu
skuplja 20 do 30 posto zbog prijevoza trajektom”, kaže načelnik
Općine Tkon Anđelo Palaškov.
Pašmanski most povezao bi s kopnom i otok Ugljan jer su Ugljan i
Pašman, koji zajedno imaju oko 8 tisuća stanovnika, već povezani
međusobnim mostom.



