#turizam

Ako se vrati masovnom turizmu, Veneciji prijeti upis na “crvenu” listu UNESCO-a

Narušen je ugled Venecije koja postaje veliko sidrište turističkih kruzera, takva bi mogla biti budućnost grada upisanog na UNESCO-ov popis svjetske baštine ako ta agencija ostvari prijetnju i stavi je na popis ugrožene baštine.

Gradske vlasti oklijevaju odustati od kruzera i stoga bi UNESCO
mogao Veneciju upisati na crvenu listu sredinom srpnja kada
se očekuje novo izvješće koje bi moglo osuditi Italiju jer
ne smanjuje uplovljavanje brodskih turističkih grdosija i
masovnog turizma.

Vlada u Rimu na upozorenje UNESCO-a odgovorila je da će brzo
poduzeti korake kako bi popravila situaciju. 

“Rješavanju tog pitanja ozbiljno ćemo pristupiti”, rekao je
talijanski ministar kulture Dario Franceschini i poručio “Više
nema vremena za oklijevanje”.

Međutim, već se godinama vodi bitka za očuvanje grada koji je u
2019. godini prije pandemije privukao 5,5 milijuna turista
željnih posjetiti Trg sv. Marka i provozati se gondolama
venecijanskim kanalima.

Političari u Rimu, u regiji Veneto i samome gradu godinama se
natežu s incijativima poslovne zajednice u pogledu
najboljeg smjera za dragulj na vodi. 

Venecija i njezina laguna upisani su na UNESCO-ov popis svjetske
baštine od 1987., a taj status je važan jer može proizvesti
prihod za lokalno gospodarstvo.

Ako UNESCO ostvari svoju prijetnju, Italija će morati donijeti
novi akcijski plan i predati ga do veljače 2022., prenosi
talijanska novinska agencija Ansa. 

UNESO će o tome glasati između 16. i 31. srpnja. Prije nekoliko
godina ta svjetska organizacija razmatrala je mogućnost da
Veneciju posvema ukloni s popisa svjetske baštine.

Početkom lipnja, nakon godinu i po dana stanke zbog pandemije,
prvi veliki kruzer isplovio je praćen glasnim prosvjedima
građana.

Službeni Rim početkom travnja odlučio je prikupljati zamisli koje
bi omogućile da se veliki kruzeri drže podalje od lagune.

Mnogi su u tome vidjeli zabranu za velike brodove (s više od
40.000 BRTG) kako bi se spriječilo njihovo uplovljavanje do Trga
sv. Marka, no to se nije dogodilo.

Rješenja se još traže, a prema medijima, prijelazni period bilo
bi sidrenje u industrijskoj luci Marghera, a dugoročno u
velikoj, skupoj, novoj luci na otvorenom moru.

“Industrijska luka Marghera dio je lagune. Čak i ako se kruzeri
 budu ondje sidrili, laguna će se uništavati”, rekla je Peta
Reski, njemačka autorica koja živi u Veneciji.

Ističe da grad od njih ima malo koristi jer turisti s kruzera ne
noće u gradu, u njemu rijetko jedu i
provode malo vremena.

U svakom slučaju, stručnjaci UNESCO-a pišu u svojoj analizi da je
turistički bum u kombinaciji s padom broja lokalnog
stanovništva “u velikoj mjeri doveo do gubitka povijesne
autentičnosti” Venecije.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest