
Do kraja svibnja će biti završena studija predizvodljivosti za most Pašman – kopno koja razrađuje dva idejna rješenja povezivanja otoka s kopnom preko Pašmanskog kanala
Jednim od najvažnijih projekata za otok Pašman je most Pašman –
kopno za koji je Općina Pašman u rujnu prošle godine dobila
potporu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Naručena je
izrada studije predizvodljivosti koju financira Ministarstvo s
iznosom od 700.000 kuna, a dokumentacija će biti završena do
kraja ovog mjeseca.
Studija, koju izrađuje međunarodna tvrtka Ernst & Young
Savjetovanje d.o.o., razrađuje dva idejna rješenja cestovnog
povezivanja otoka s mostom preko Pašmanskog kanala.
Na kopnenoj strani most će biti povezan državnom cestom D8 s
budućom obilaznicom Zadar – Pakoštane, a na samu obalu Pašmanskog
kanala trasa izlazi na poziciji rta Tukljača.
Od kopna trasa ide prema otočiću Ričul udaljenom oko 400 m od
obale te se nastavlja prema otoku Pašmanu prelazeći Pašmanski
kanal u duljini od oko 1400 m. Na samom otoku Pašmanu trasa se
dalje, preko čvorišta, nastavlja do državne ceste D110 te se na
taj način most spaja s glavnom prometnicom otoka Pašmana i
Ugljana.
Studija razrađuje dvije varijante mosta koje se u osnovi
razlikuju po tipu mosta i gabaritima plovnih profila koje
zadovoljava na mjestu prolaza plovnih putova. Ukupna duljina
mosta je u obje varijante približno jednaka cca 2,2 km kao i
širina kolnika 6,6 m koji se sastoji od po dvije vozne trake
širine 3 m te dvije rubne trake širine 0,3 m.
Za prvu varijantu je odabrano rješenje s grednim tipom mosta
kojim bi bili osigurani plovni profili širine 90 m i visine 35 m
na plovnom putu u Pašmanskom kanalu za smjer sjever – jug i jug –
sjever.
Rješenje za drugu varijantu uključuje ovješeni tip mosta kojim bi
na plovnom putu bili osigurani plovni profili širine 140 m i
visine 40 m. Ova varijanta mosta predviđa i pješačke staze široke
1,2 m s obje strane kolnika.
Općina Pašman je u svom proračunu predvidjela financijska
sredstva u iznosu od 700.000 kuna za projektnu dokumentacije koja
bi trebala ići u izradu nakon završene studije predizvodljivosti.



