u 3 faze

Napreduju radovi na uređenju ribarske luke u Gaženici

LUZ

Na stranicama Lučke uprave Zadar izvijestili su i o tijeku radova rekonstrukcije i dogradnje postojeće ribarske luke u Gaženici, koja je počela u rujnu ove godine.

Ribarska luka se nalazi u sjevernom dijelu putničke luke
Gaženica, zapadno od novoizgrađene benzinske crpke. Postojeća
ribarska luka sastoji se od jedne obale koja se proteže u smjeru
sjeverozapad – jugoistok u duljini od 210m. Obala je betonska
konstrukcija, opremljena priveznim bitvama (polerima) na razmaku
od 5 m i odbojnicima u cijeloj dužini obale. Trenutno se koristi
za prihvat ribarskih brodova te ukrcaj i iskrcaj ribe i ribarske
opreme.

Pored obale s kopnene strane nalazi se ravna šljunčana površina
omeđena sa sjeveroistoka glavnom prometnicom unutar kompleksa
Luke Gaženica koja povezuje županijsku cestu ŽC6036 i državnu
cestu D424. Kolni prilaz osiguran je direktnim spojem na
semaforizirano raskrižje na navedenoj prometnici.

Realizacijom projekta steći će se uvjeti za trajno i kvalitetno
rješenje internih prometnica (promet u kretanju i mirovanju),
manipulativnih površina, prostora za krpanje i pranje mreže,
odvodnje oborinskih i otpadnih voda, vanjske rasvjete, vanjske
hidrantske mreže, obalnog zida. Isto tako, osigurati će se
prostor za skladištenje rezervnih dijelova, ribarskih alata i
opreme.

Projekt izgradnje ribarske luke sastoji se od 3 faze:

  • 1. faza – obala i travel lift
  • 2. faza – manipulativni i servisni prostor, interne
    prometnice, zelene površine
  • 3. faza – skladište i pomoćni prostori.

Obala i travel lift

Za potrebe servisiranja brodova, predviđa se gradnja servisnog
platoa za podizanje i spuštanje plovila u more pomoću dizalice –
travel lifta. Plato za podizanje i spuštanje plovila smješten je
na zapadnom dijelu postojeće obale. Servisni plato za podizanje i
spuštanje plovila u more sastoji se od dva gata. Zapadni (veći)
gat ima trapezni oblik čija najveća širina (uz obalu) iznosi oko
27 m, a istočni (manji) gat je širine 4 m. Duljina oba gata je 28
m.

Manipulativni i servisni prostor, interne prometnice,
zelene površine

Uzimajući u obzir namjenu zahvata u prostoru, posebna pažnja biti
će posvećena osiguravanju prostornih, tehničkih i sanitarnih
uvjeta kako bi se predviđene djelatnosti mogle nesmetano
odvijati.

Prometne i manipulativne površine oblikovno su podijeljene u dva
dijela. Sjeveroistočni dio neposredno se nastavlja na
konstrukciju istezališta za brodove. Manji dio ove cjeline čine
prilazna dvotračna prometnica širine 12,00 m te parkiralište za
osobna vozila sa 23 parkirna mjesta. Jugozapadna cjelina
organizirana je oko zgrade skladišta i pratećih objekata, a
sadrži parkiralište za teretna vozila, parkiralište za osobna
vozila s 30 parkirnih mjesta, manipulativni prostor za ukrcaj i
iskrcaj te površinu za pranje i krpanje mreža.

Skladište i pomoćni prostori

U sklopu uređenja ribarske luke predviđena je izgradnja skladišta
s pripadajućim pomoćnim objektima. Objekt skladišta sastoji se od
šest jednakih skladišnih odjeljaka koji funkcioniraju kao zasebne
cjeline (različiti korisnici). Namjena skladišta je skladištenje
mreža, ribarskih alata, rezervnih dijelova, opreme i uređaja za
ribarske brodove. Skladište nije namijenjeno za skladištenje boja
i lakova niti za skladištenje drugih lakozapaljivih tvari. Bruto
površina skladišta iznosi 917,58 m2. Neto površina skladišta
iznosi 891,00 m2 (6X148,50 m2). Skladište je projektirano kao
montažna čelična hala pravilnog pravokutnog tlocrta dimenzija
60,20 x 15,20 m. Najveća visina građevine u sljemenu iznosi 7,65
m.

Dva pomoćna objekta

Uz objekt skladišta, sa njegove sjeverozapadne strane, predviđena
je gradnja objekta sa prostorijama za odmor i boravak ribara i
drugih zaposlenika, garderobama i sanitarijama, prostorijom za
proizvodnju leda te prostorijom za smještaj pribora za čišćenje i
održavanje. Građevina je u tlocrtu pravokutnik, tlocrtnih
dimenzija 10,70 x 8,85 m. Bruto površina objekta sa zajedničkim
prostorijama iznosi 94,70 m2.

Projekt rekonstrukcije Ribarske luke Gaženica sufinanciran je
sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za pomorstvo i
ribarstvo.

U budućnosti se u ribarskoj luci predviđaju dodatne investicije u
daljnje poboljšanje infrastrukture namijenjene razvoju ribarstva
i ribarske industrije, za što je u tijeku izrada projektne
dokumentacije i ishođenje pripadajućih dozvola kao i osiguravanje
sredstava za financiranje predviđenih radova. U toj fazi planira
se izgraditi novi obalni zid na zapadnoj strani ribarske luke s
manipulativnom površinom i novom prometnicom s infrastrukturom.
Cilj je osigurati bolje uvjete za otpremu ulova, sigurnost i
zaštitu ljudi, veće manipulativne površine, zatvorene prostore,
infrastruktura, povećanje kapaciteta iskrcaja i ukrcaja te veza
ribarskih brodova.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest