Rok za predaju zahtjeva za nadoknadu je 15, veljače 2021. godine

Poduzetnicima s padom prihoda većim od 90 posto u potpunosti će se nadoknaditi fiksni troškovi

Željko Mršić/PIXSELL

Poduzetnici kojima je nedavnom odlukom Stožera civilne zaštite obustavljen rad će zahtjev za nadoknadu dijela ili svih plaćenih fiksnih troškova za prosinac moći podnijeti Poreznoj upravi najkasnije do 15. veljače 2021. godine.

Predviđeno je to uputom o provedbi mjere nadoknade dijela ili
svih plaćenih fiksnih troškova u sklopu mjere potpore za očuvanje
radnih mjesta u djelatnostima pogođenim koronavirusom, koju je
Porezna uprava u utorak objavila na svojim internet
stranicama. 

Poduzetnicima kojima je odlukom Stožera civilne zaštite od 27.
studenoga obustavljen rad bit će nadoknađen sav ili dio plaćenih
fiksnih troškova za mjesec prosinac, a uputom su definirani
uvjeti za ostvarivanje toga prava, djelatnosti na koje se odnosi
te pobrojani fiksni troškovi za koje će se naknada moći
zatražiti.

Tako će pravo na naknadu plaćenih fiksnih troškova imati
poduzetnici kojima je pad prihoda/primitaka u prosincu ove godine
u odnosu na prosinac lani bio najmanje 60 posto. Iznimno, pravo
na na​knadu će ostvariti i poduzetnici koji su započeli s radom
tijekom ove godine, a kojima je prihod/primitak na
mjesečnoj razini, odnosno u prosincu u odnosu na studeni, pao za
najmanje 60 posto.

Prema uputi, poduzetnicima s padom prihoda od 60 do 90
posto nadoknadit će se iznos plaćenih fiksnih troškova
poslovanja razmjerno padu prihoda/primitka, a onima s padom većim
od 90 posto će se ti fiksni troškovi nadoknaditi u
cijelosti. 

Poduzetnicima u sustavu PDV-a se ti troškovi priznaju bez
PDV-a.

Pravo na nadoknadu plaćenih fiksnih troškova ne mogu ostvariti
poduzetnici za poslovni prostor u kojem nisu obavljali djelatnost
u studenom, navodi se u uputi.  

Uputom su točno definirani i fiksni troškovi za koje će se moći
zatražiti nadoknada. Tako se pod fiksnim troškovima
podrazumijevaju mjesečni trošak najma, zakupa odnosno
koncesijske naknade poslovnog prostora u kojem se obavlja
djelatnost, trošak obvezne pričuve, mjesečni trošak
električne energije, vode uz pripadajuće naknade, plina, troškovi
vezani uz korištenje toplinarske mreže i odvoz komunalnog otpada.

Također, nadoknada će se moći zatražiti i za trošak komunalne
naknade, mjesečni trošak direktne spomeničke
rente, mjesečnu HRT pristojbu, mjesečnu naknadu za
javno korištenje glazbe, mjesečnu pretplata na dnevne,
tjedne i mjesečne tiskovine, kao i mjesečni trošak interneta i
fiksne telefonske linije.

Pod fiksnim troškovima podrazumijevaju se i mjesečni trošak
usluge knjigovodstvenog servisa te jedna dvanaestina (1/12)
iznosa godišnje naknade za priređivanje igara na sreću u
casinima, na automatima i igre klađenja, izuzev godišnje
naknade za internet klađenja i internet casina.

Nadoknada svih ili dijela plaćenih fiksnih troškova primjenjuje
se na poduzetnike kojima je obustavljen rad, a što se odnosi
na ugostiteljske objekte, osim one u hotelima,
kampovima te učeničkim ili studenskim domovima, koji
smiju usluživati samo goste koji u njima koriste uslugu
smještaja.

Nadalje, mjerom su obuhvaćena i kasina, automat
klubovi, uplatna mjesta za klađenje, kao i teretane,
fitness centri te sportski i rekreacijski centri.
Obustavljeno je i održavanje dječjih i drugih radionica te
organiziranje plesnih škola, kao i rad školama stranih jezika,
osim obavljanja djelatnosti putem interneta ili na drugi
način koji podržava održavanje kontakta na daljinu.

Iznimno, pravo na nadoknadu svih ili dijela plaćenih fiksnih
troškova primjenjuje se i
na ugostiteljske objekte kojima je dozvoljena
priprema i dostava hrane i pića, navodi se u uputi
Porezne uprave.

Poduzetnici zahtjev za nadoknadu dijela ili svih plaćenih fiksnih
troškova podnose Poreznoj upravi, i to putem sustava ePorezna,
najkasnije do 15. veljače 2021. godine, predviđa
uputa. 

Iznimno, poduzetnici koji nisu korisnici ePorezne dostavljaju
popunjen zahtjev korištenjem servisa Porezne uprave “Pišite nam”.

Po odobrenju zahtjeva, Porezna uprava će dostaviti elektroničkim
putem Hrvatskom zavodu za zapošljavanje (HZZ) obavijest o statusu
zahtjeva i visini odobrenih plaćenih fiksnih troškova po
poduzetniku.

HZZ će izvršiti isplatu odobrenih plaćenih fiksnih troškova na
naznačeni račun u zahtjevu, predviđeno je uputom.

Inače, Vlada je 30. studenog donijela nove mjere pomoći
gospodarstvu uslijed epidemije koronavirusa i zatvaranja nekih
djelatnosti, poput ugostiteljstva i drugih, a koje su ukupno
‘teške’ 2,1 milijardu kuna.

Riječ je tri mjere – potpori za očuvanje radnih mjesta,
pokriću dijela ili svih fiksnih troškova tijekom
zatvorenosti te novom paketu tzv. covid kredita preko
Hamag-Bicro-a u iznosu od 1,3 milijarde kuna.

Iz naše mreže
Povezano
Sveta Luce darivala zadarske mališane

Otvorenje dječjeg Adventa @ Zadarska tržnica

događaj je prošao
30. studenoga, 11:00 - 13:00
Tržnica Zadar
Zagreb: Grupa Bu?enje koncertom u Kerempuhu promovirala svoj posljednji album

Buđenje na Adventu u Zadru

događaj je prošao
28. studenoga, 21:00 - 23:00
Trg Petra Zoranića, Zadar
U sklopu proslave Dana grada Zadra održan je Dan pobjednika

Okrugli stol: Sport i mentalno zdravlje

događaj je prošao
26. studenoga, 18:00 - 20:00
Centar za mlade, Zadar
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest