komentar

Prometni stručnjak Marušić: Za tragediju u Starigradu odgovorni su roditelji a i policija je teško zakazala

Dino Stanin/PIXSELL

Prometni stručnjak Željko Marušić komentirao je za Autoportal tragičnu prometnu nesreću u kojoj je život izgubila 18-godišnja djevojka. Komentar prenosimno u cijelosti.

Ako bi se željelo uvesti kažnjavanje roditelja za zlodjela
djece, nesreća u kojoj je u četvrtak u 4:40 na državnoj
cesti D-8 u Starigradu teško alkoholizirani 16-godišnjak
sportskim motociklom KTM Duke 200, nakon izlijetanja na
nogostupu naletio na četiri djevojke, pričem je
18-godišnjakinja podlegla ozljedama, mogla bi biti primjer
za to.

Teško to kompromitira policiju, pogotovo što mještani tvrde
da je dotični tuda godinama ludovao motociklom, a činjenica
da se kobne večeri upustio u jurnjavu, premda je zbog
alkoholiziranosti (nakon nesreće mu je izmjereno 1,84, pa
je prije vožnje imao oko dva promila alkohola u krvi)
vjerojatno jedva doteturao do motocikla, usto bez vozačke
dozvole (!) i u dobi kad ne može ni polagati za takav
motocikl, potvrđuje da se nimalo nije bojao policije!

Dapače, činjenica da vozačku dozvolu A-kategorije za
motocikl od 200 ccm može polagati tek osoba s 18 godina
(16-godišnjak može polagati kategoriju A1 za motocikle do
125 ccm), a da su mu roditelji ipak dali na korištenje onaj
s 200 ccm, pokazuje da je i njemu, a i roditeljima, bilo
dobro poznato da policija ne radi svoj posao!

Dakle, tom krajnje neodgovornom maloljetniku nikakav
problem nije bio, usto, voziti teško pijan, prebrzo. Bi li
tako što bilo kome palo na pamet u Njemačkoj, Austriji,
Švicarskoj…, pa i Sloveniji? Malo morgen!

Policija bi javnosti trebala odgovoriti kako je to bilo
moguće, tim više što mještani tvrde da je to radio
učestalo, godinama te da je tragedija bila pitanje vremena
(statistička neminovnost)!

Stoput sam govorio i pisao kako je najgora stvar koju
16-godišnjaku (naravno nakon položenog vozačkog ispita
kategorije A1) mogu priuštiti roditelji kupnja skutera,
pogotovo s motorom većim od 50 ccm. Poput uplate predujma
za troškove pogreba! Naime, vožnja na dva kotača nije 10
ili 20 posto pogibeljnija nego na četiri, nego 10 ili 20
puta!

To dokazuju statistike, u proteklih deset godina udio osoba
poginulih na dva kotača, u ukupnom broju poginulih na
cestama je 16 do 18 posto, a njihov je udio u prometu,
računajući broj prevezenih osoba i prijeđenih kilometara
manji od jedan posto.

Ali, nezrelom djetetu dati na korištenje praktički trkaći
motocikl, znajući da za njega još dvije godine neće moći
polagati vozački ispit, krajnje je neodgovorno prema njemu
i cijeloj zajednici, suludo. Riječ je  dvokotaču koji
na 134 kg mase raspolaže s 25,8 KS i do 100 km/h ubrzava za
samo 9,5 s.

I to u ruke 16-godišnjaku, bez vozačke dozvole A1 (koju je
jedino mogao polagati, a nije), a ne bi mu bila dostatna, i
usto je sklon devijantnom ponašanju! Uh…

Činjenica da je 16-godišnjaku ustupljen motocikl od 200
ccm, premda legalno, nakon polaganja vozačke dozvole A1
kategorije, može voziti samo onaj do 125 ccm, pokazuje da
ima elemenata kaznene odgovornosti roditelja.

A maloljetniku, uz primjerenu zakonsku kaznu, jer je očito
duže vozio bez dozvole, usto teško alkoholiziran, i težine
posljedica, trebalo bi doživotno zabraniti polaganje bilo
kakve vozačke dozvole! Neka to bude pouka za sve, kazao je
Marušić za Autoportal.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest