obilne padaline

Iz HAC-a apel vozačima: Zbog obilnijih padalina i zimskih uvjeta vozite oprezno

Igor Soban/PIXSELL

Prema prognozi DHMZ-a tijekom cijelog tjedna očekuje se obilniji snijeg u svim dijelovima zemlje, a naročito u Gorskom kotaru i Lici uz mogućnost jakih do olujnih udara vjetra u gorskim i podvelebitskim dionicama.

Obzirom na vremenske prilike te mogućnost pojave ledene kiše,
apeliramo na vozače na poseban oprez. Ekipe zimske službe
Hrvatskih autocesta d.o.o. spremne su za zimske uvjete na
autocestama, u službi koja traje 24 sata, 7 dana u tjednu,
sudjeluje ukupno 800 radnika i 183 teretnih i specijalnih vozila
(posipači, snježni plugovi, ralice do 4,8m širine, bočne ralice,
bočni odbacivači snijega). HAC-ovi timovi u zimskom periodu
održavaju 28 milijuna m2 asfaltnih površina, odnosno 1100 km
autocesta.

Preporuka vozačima u zimskim uvjetima je ne pretjecati ralice na
autocestama. Dok traju snježne padaline brzinu vožnje potrebno je
prilagoditi trenutnim uvjetima i ograničenjima na autocesti i
svakako prije kretanja na put, molimo korisnike da provjere
stanje na cestama.

Autocestu u stanje pune prohodnosti moguće je dovesti tek po
prestanku padalina.

Za vrijeme snježnih padalina uloga zimske službe je osigurati
prohodnost, što u situacijama obilnijih snježnih padalina
podrazumijeva i do 10 cm snijega na kolniku. To svakako ne znači
da se snijeg ne uklanja odmah s početkom snježnih padalina već se
po prolasku ralice za vrijeme padalina stvara novi snježni
pokrivač, a koji se čisti odmah u slijedećem ciklusu.

Vozači često negoduju da nisu vidjeli ralice na cesti, međutim
kada bi ralica bila vidljiva svakom vozaču tada bi prometovanje
autocestom bilo nemoguće – nastao bi kolaps.

Često se događa da pojedini vozači pretječu ralice, a da nisu ni
svjesni koliko je takav poduhvat riskantan i opasan. Činjenica je
da vozači podcjenjuju vremenske uvjete i odlaze na put nespremni.
Vožnja u zimskim uvjetima zahtijeva stanovitu vještinu i
iskustvo, ali uz prikladnu zimsku opremu većina problema i
zastoja bila bi kudikamo manja. Vozači moraju biti svjesni
zakonske obveze zimske opreme te da cesta dok snijeg pada ne može
biti “crna” – jer to ne može osigurati niti jedna zimska služba u
drugim državama sa sličnim klimatskim uvjetima.

Poseban problem stvaraju tegljači bez zimske opreme te su ujedno
i opasnost za sve korisnike autocesta, dok zimskoj službi isti u
mnogočemu otežavaju rad. U situaciji kada se samo jedan tegljač
prepriječi na autocesti, ralica ne može proći , samim time niti
očistiti svoju dionicu, a ne može se niti okrenuti te se stvara
kolona, što dovodi do zastoja u prometu. Prepriječeni tegljač
prvo treba ukloniti s kolnika i tek onda nastaviti čišćenje
snijega, a za navedeno je potrebno vrijeme. U zimskim uvjetima
vremena je potrebno više nego uobičajeno. Jedno vozilo bez zimske
opreme na autocesti ugrožava i značajno usporava promet i
djelovanje zimske službe.Još jednom podsjećamo da je na zimskim
dionicama autocesta obvezna zimska oprema.

Kako bi svi korisnici autocesta bili na vrijeme informirani o
stanju u prometu i mogućim izvanrednim događajima, a naročito u
vrijeme zimskih uvjeta na cestama, sve informacije redovito se
objavljuju putem redovitih izvješća HAK-a i na web stranici 
Hrvatskih autocesta d.o.o. (HAC) – Stanje na autocestama.

Molimo korisnike da uključe radioprijemnik u sustav informiranja
o stanju u prometu (RDS), a sve dodatne informacije mogu se
dobiti na besplatnim info telefonima 0800 0422 ili 0800 0111.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest