
Prema prognozi DHMZ-a tijekom cijelog tjedna očekuje se obilniji snijeg u svim dijelovima zemlje, a naročito u Gorskom kotaru i Lici uz mogućnost jakih do olujnih udara vjetra u gorskim i podvelebitskim dionicama.
Obzirom na vremenske prilike te mogućnost pojave ledene kiše,
apeliramo na vozače na poseban oprez. Ekipe zimske službe
Hrvatskih autocesta d.o.o. spremne su za zimske uvjete na
autocestama, u službi koja traje 24 sata, 7 dana u tjednu,
sudjeluje ukupno 800 radnika i 183 teretnih i specijalnih vozila
(posipači, snježni plugovi, ralice do 4,8m širine, bočne ralice,
bočni odbacivači snijega). HAC-ovi timovi u zimskom periodu
održavaju 28 milijuna m2 asfaltnih površina, odnosno 1100 km
autocesta.
Preporuka vozačima u zimskim uvjetima je ne pretjecati ralice na
autocestama. Dok traju snježne padaline brzinu vožnje potrebno je
prilagoditi trenutnim uvjetima i ograničenjima na autocesti i
svakako prije kretanja na put, molimo korisnike da provjere
stanje na cestama.
Autocestu u stanje pune prohodnosti moguće je dovesti tek po
prestanku padalina.
Za vrijeme snježnih padalina uloga zimske službe je osigurati
prohodnost, što u situacijama obilnijih snježnih padalina
podrazumijeva i do 10 cm snijega na kolniku. To svakako ne znači
da se snijeg ne uklanja odmah s početkom snježnih padalina već se
po prolasku ralice za vrijeme padalina stvara novi snježni
pokrivač, a koji se čisti odmah u slijedećem ciklusu.
Vozači često negoduju da nisu vidjeli ralice na cesti, međutim
kada bi ralica bila vidljiva svakom vozaču tada bi prometovanje
autocestom bilo nemoguće – nastao bi kolaps.
Često se događa da pojedini vozači pretječu ralice, a da nisu ni
svjesni koliko je takav poduhvat riskantan i opasan. Činjenica je
da vozači podcjenjuju vremenske uvjete i odlaze na put nespremni.
Vožnja u zimskim uvjetima zahtijeva stanovitu vještinu i
iskustvo, ali uz prikladnu zimsku opremu većina problema i
zastoja bila bi kudikamo manja. Vozači moraju biti svjesni
zakonske obveze zimske opreme te da cesta dok snijeg pada ne može
biti “crna” – jer to ne može osigurati niti jedna zimska služba u
drugim državama sa sličnim klimatskim uvjetima.
Poseban problem stvaraju tegljači bez zimske opreme te su ujedno
i opasnost za sve korisnike autocesta, dok zimskoj službi isti u
mnogočemu otežavaju rad. U situaciji kada se samo jedan tegljač
prepriječi na autocesti, ralica ne može proći , samim time niti
očistiti svoju dionicu, a ne može se niti okrenuti te se stvara
kolona, što dovodi do zastoja u prometu. Prepriječeni tegljač
prvo treba ukloniti s kolnika i tek onda nastaviti čišćenje
snijega, a za navedeno je potrebno vrijeme. U zimskim uvjetima
vremena je potrebno više nego uobičajeno. Jedno vozilo bez zimske
opreme na autocesti ugrožava i značajno usporava promet i
djelovanje zimske službe.Još jednom podsjećamo da je na zimskim
dionicama autocesta obvezna zimska oprema.
Kako bi svi korisnici autocesta bili na vrijeme informirani o
stanju u prometu i mogućim izvanrednim događajima, a naročito u
vrijeme zimskih uvjeta na cestama, sve informacije redovito se
objavljuju putem redovitih izvješća HAK-a i na web stranici
Hrvatskih autocesta d.o.o. (HAC) – Stanje na autocestama.
Molimo korisnike da uključe radioprijemnik u sustav informiranja
o stanju u prometu (RDS), a sve dodatne informacije mogu se
dobiti na besplatnim info telefonima 0800 0422 ili 0800 0111.



