koordinirana akcija pojačanog nadzora

Pojačana akcija kontrole sigurnosti pomorske plovidbe

Dusko Marusic/PIXSELL

Na području svih osam lučkih kapetanija na hrvatskoj obali u četvrtak je provedena koordinirana akcija pojačanog nadzora u morskom prometu "Sigurna plovidba 2017", kojom su kapetanije i njihove 72 lučke ispostave u suradnji sa Službom za nadzor i upravljanje pomorskim prometom posebno kontrolirale glisiranje u bilizini obale, kao jedan od najčešćih i najopasnijih prekršaja na moru.

Pojačano se nadzirala i brzina kretanja brodica uskim kanalima i
na udaljenosti do 300 metara od obale, ali i preveliko
udaljavanje kupača od obale, odnosno izvan obuhvata prirodnih i
uređenih plaža. Pojačano su se kontrolirali i iznajmljivači
plovila te brodovi koji prevoze putnike.

Ovakve akcije provode se zbog sve većeg pomorskog prometa
hrvatskim dijelom Jadrana, a cilj je pokazati spremnost i
učinkovitost svih koordiniranih službi u nadležnosti Ministarstva
mora, prometa i infrastrukture. Procjenuje se da u jeku
turističke sezone hrvatskim morem u prosjeku plovi 170.000 čarter
plovila, među kojima je registrirano oko 30.000 sportskih i
rekreativnih plovila.

Prije isplovljanja broda “Vid” Lučke kapetanije Rijeka u akciju
kod Krčkog mosta, novinarima je lučki kapetan Darko Glažar kazao
da su ovakve akcije nužnost s obzirom da je na području ove
kapetanije iznimno velik broj brodica, i to 25.000 registriranih
uz još 12.000 za koje su izdane vinjete. Izvijestio je kako je
ove sezone dosad kontrolirano oko tisuću brodica, pri čemu je
utvrđeno da ih je 160 bilo u prekršaju.

Posada broda s novinarskim ekipama krenula je iz riječke luke put
Krčkog mosta u uski kanal pod jednim od lukova. Zaustavljeno je
pet brodica, o kojih su na četiri bili turisti iz Slovenije koji
u Hrvatskoj ljetuju dugi niz godina, a ni na jednom plovilu nije
utvrđen prekršaj.

Na gumenjaku je obitelj s dvoje djece propisno opremljene
prslucima za spašavanje odlazila na kupanje na neku od obližnjih
plaža, u brodici je djed koristio priliku vozeći se uz Krk te
podučavajući unuka tehnikama plovidbe, četveročlana posada
glisera iz Pirana svake godine provede po tjedan do dva na
ovdašnjem moru i prilično je iskusna, kako je ocijenio voditelj
brodice. Druga brodica sa slovenskim putnicima bila je nešto
manje iskusna, pa im je trebalo nešto više manevara da pristanu
uz brod “Vid”, no pokazalo da i oni imaju svu potrebnu
dokumentaciju i opremu na brodici.

Na pitanja novinara zaustavljenim putnici i voditelji brodica
jednoglasni su u ocjeni da je glisiranje, odnosno prebrza vožnja
uz obalu najopasnija. Prema nekima, još opasniji su vozači
skutera koji mogu voziti vrlo brzo, te često neoprezno.
Pozdravljaju akciju, ali i dodaju da su nautičari čuli najavu ove
današnje pa su zato uglavnom oprezniji i više poštuju pravila.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest