SIGURNOST U PROMETU

Vozači koji često krše zakon mogli bi ostati bez dozvole dvije godine

Zeljko Lukunic/PIXSELL

Ako skupite 12 bodova, ili devet, ako ste mladi vozač ili vozačica, mogli biste ostati bez vozačke dozvole i tek nakon dvije godine opet sjesti za volan, no najprije u autoškoli

Poništenje vozačke dozvole, ukidanje tehničkog pregleda za nova
vozila, obveza liječničkog pregleda za starije od 65 godina te
izvanrednog za vozače i instruktore, kao i češći tehnički
pregledi – ključne su novosti Nacrta prijedloga Zakona o
sigurnosti prometa na cestama, u koji se moraju uvrstiti
obvezujuće direktive Europske unije i koji uskoro ide u
savjetovanje sa zainteresiranom javnošću.

Ako skupite 12 bodova, ili devet, ako ste mladi vozač
ili vozačica, mogli biste ostati bez vozačke
dozvole i tek nakon dvije godine opet sjesti za volan, no
najprije u autoškoli.

Popriličnu dozu nezadovoljstva izazvao je i ranije spominjan
prijedlog da će stariji od 65 godina morati na liječnički
pregled ‘zbog zdravstvenih promjena koje se mogu pojaviti
u toj dobi i koje mogu utjecati na sposobnost upravljanja
vozilima’.

Na izvanredni liječnički pregled morali bi vozači i
instruktori vožnji koji u roku od tri godine budu tri puta
uhvaćeni pijani za volanom, ili pak pod utjecajem droga i
lijekova, da bi se utvrdilo njihovu zdravstvenu sposobnost za
upravljanje motornim vozilima.

Što se tiče mladih vozača, u toj skupini ubuduće bi trebali
biti svi vozači do navršene 24. godine života te oni koji, bez
obzira na dob, imaju vozačku dozvolu do dvije godine, a za njih
bi se primjenjivala opća pravila i više ne bi imali
ograničenja.

U planu je i ukidanje nultog tehničkog pregleda, odnosno
onog koji se obavlja pri prvoj registraciji novog vozila, i tek
dvije godine kasnije trebao bi biti obavezan prvi tehnički
pregled, a vozila bi se na cestama češće kontroliralo.

O liberalizaciji otvaranja i rada autoškola tportal
je već pisao 
s obzirom na to da se o
procjeni učinaka
 budućeg zakonskog propisa
raspravljalo krajem stare i početkom nove godine, a nova
rasprava slijedi ovoga tjedna, kad nacrt prijedloga tog zakona
bude pušten u savjetovanje sa zainteresiranom javnošću, dok bi
usklađivanje s obvezujućim direktivama EU-a trebalo stupiti na
snagu do svibnja ove godine.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest