Opasnost

Sindikat pomoraca Hrvatske traže stožer za krizne situacije

U stožeru bi se prikupljale informacije s domaćih brodova koji plove opasnim akvatorijem, a Ministarstvo vanjskih poslova bi na temelju tih spoznaja izvješćivalo NATO i EU o njihovu uplovljavanju na to područje

Svjedočanstvo Sanjina Čabrijana, pomorskog kapetana iz Kostrene, koji je kazao kako NATO-ovi brodovi u utorak poslijepodne uopće nisu reagirali ni spriječili napad somalskih pirata na njemački brod Victoria, unatoč pozivima rumunjske posade, zasigurno je potvrdilo kako namjenski upućena flota Sjevernoatlantskog saveza selektivno djeluje u Adenskom zaljevu

U prilog tome ide i činjenica da su pripadnici NATO-a nedavno žurno reagirali kada su separatisti s roga Afrike napali brod Maersk Alabama s američkom posadom i oslobodili otetog zapovjednika Philipsa, a inače se drže vrlo suzdržano bez obzira na inferiornost napadača sa somalskog pijeska koji se ‘zalijeću’ na brodove i po 600 milja od obale Indijskog oceana. Štoviše, crne statistike govore da se u rukama pirata trenutačno nalazi 16 brodova s čak 264 pomorca, među kojima su i petorica Hrvata.

Upravo zbog toga je Sindikat pomoraca Hrvatske (SPH) zaključio da postoji sve veća opasnost da u ‘somalskom trokutu’ bude otet i hrvatski brod te da je zato potrebno utemeljiti nacionalni stožer za krizne situacije, jer, smatraju, trenutačno kao država nismo spremni za takve izvanredne događaje.

U stožeru bi se prikupljale informacije s domaćih brodova koji plove opasnim akvatorijem, a Ministarstvo vanjskih poslova bi na temelju tih spoznaja izvješćivalo NATO i EU o njihovu uplovljavanju na to područje.

Međutim, predstavnici domaće diplomacije tvrde da hrvatske institucije na temelju članstva u NATO-u imaju uvid u sve informacije u vezi s piratstvom u sklopu operacije Atalanta te da su u stalnom kontaktu s kriznim stožerima u Italiji i Belgiji koji pregovaraju o puštanju dvaju brodova na kojima se nalaze petorica naših pomoraca.

U tom svjetlu treba gledati i na sve češće pritužbe brodarskih kompanija zbog povećanja troškova plovidbe i nesumnjivo potrebne zaštite brodova i pomoraca koji su izloženi velikim naporima tijekom plovidbe opasnom zonom na istoku Afrike.

Naime, brodovlasnici širom svijeta, pa tako i hrvatski, imaju glavnu dilemu – ploviti kroz Sueski kanal ili oko cijele Afrike, što višestruko povećava troškove i trajanje plovidbe prema odredišnoj luci.

Domaći brodari tvrde kako već imaju izrađene mjere zaštite za svoje brodove, ali iz SAD-a stiže i vrlo konkretna inicijativa za izmjenu tamošnjih zakona kako bi se posade moglo naoružati radi obrane od piratskih napada.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest