
U svijetu je to dobar posao, a neke od vodećih brodarskih kompanija angažiraju isključivo bivše pomorske marince (Navy SEALS), čije usluge stoje i do 5.000 dolara dnevno
Tijekom rujna hrvatska Vlada bi trebala raspravljati o uvođenju oružane pratnje na brodovima hrvatskih brodara kao zaštiti od piratskih napada, a ista odluka trebala bi biti uvrštena u Zakon o sigurnosnoj zaštiti brodova i luka, nakon čega bi se morali utvrditi i provedbeni akti i to na razini triju ministarstava u resorima obrane, policije, te mora, prometa i infrastrukture, piše novilist.hr
Kako potvrđuje državni tajnik za more kap. Mario Babić u ovom trenutku se čeka mišljenje Sindikata pomoraca Hrvatske i MUP-a, te bi prijedlog odluke onda bio upućen na razmatranje hrvatskoj Vladi. Realno bi već do kraja ove godine hrvatski brodari mogli dobiti dozvolu uvođenja oružane zaštite na brodovima. Na utvrđivanju provedbenih akata već se radi, jer se odluku Vlade o uvođenju naoružane pratnje želi dočekati sa spremnim prijedlozima o tome tko, pod kojim uvjetima i s kojim ovlastima smije biti oružano osiguranje na brodovima, kaže Babić. Hrvatska će u tom smislu gotovo sigurno pratiti primjere drugih zemalja, što naravno ne znači da će hrvatski brodari biti živo zainteresirani za ovaj oblik brobe protiv piratstva. Sve to ipak treba i platiti u vremenima kad nitko nema novca za razbacivanje.
Osim primjera sve većeg broja zemalja koje legaliziraju oružanu pratnju jedan od bitnih argumenata Ministarstva mora bila je i anketa provedena među pomorcima, gdje se od 150 anketiranih oko 89 posto izjasnilo za uvođenje zaštitara na brodovima. Trećina anketiranih kazala je da već imaju iskustva u plovidbi na brodovima koji su imali i naoružanu službu sigurnosti. Bitno je reći da će izbor uvijek biti na brodarima, kao i zapovjedniku pojedinog broda, jer će sami brodari zahtjev upućivati Vladi, a ona će im onda dati zeleno svjetlo za angažiranje zaštitara.

Odluka je uvijek na njima, govori Babić, dodajući kako se formira radna skupina za pripremu provedbenih akata, koji su prilično zanimljivi, jer se njima mora točno precizirati pod kojim će uvjetima angažiranje zaštitara biti moguće. Babić kaže kako su sve opcije otvorene u ovom trenutku, pa čak i to da Hrvatska vojska bude pratnja, iako je daleko vjerojatnije da će to biti privatne zaštitarske tvrtke.
U svijetu je to dobar posao, a neke od vodećih brodarskih kompanija angažiraju isključivo bivše pomorske marince (Navy SEALS), čije usluge stoje i do 5.000 dolara dnevno, pa angažman na cijelom putovanju može biti i veći do 50.000 dolara. Upravo su zbog toga američke i britanske zaštitarske tvrtke one koje najviše lobiraju za ovakav oblik zaštite brodova od pirata.
Mario Babić ističe kako u ovom trenutku mnoge stvari u provedbi novih propisa nisu precizirane, te o tome tek predstoji stručna rasprava. – Za sada razmišljamo naoružanje ograničiti na razini automatske puške, znači ne bismo išli više od toga. Ideja je da budu prihvatljive specijalizirane tvrtke koje prihvaćaju osiguravatelji broda i P&I klubovi.
Pomorci bi također trebali imati izbor hoće li se ukrcati na brod s oružanom pratnjom. Također mora biti nesporno da je kapetan zapovjednik na brodu svima, znači i posadi i zaštitarima, koji bi prije ukrcaja trebali odraditi i određene vježbe na brodu zajedno s posadom, ističe Babić.
novilist/ezadar



