
Šarić je kazao kako će se cjelokupni prometni sustav na tom dijelu definirati dovršenjem Luke Gaženica koja je već spojena nadvožnjakom s Kalmetinom
Zamišljena, a i isprojektirana kao “zadarska obilaznica”, Jadranska
magistrala D8 koja prolazi u obliku četverotračne prometnice kroz Zadar,
sve je manje brza cesta, a sve se više pretvara u opasnu dionicu, punu
sporednih priključaka, kojom se jednako brzo, i opasno vozi, piše slobodnadalmacija.hr
Svojevremeno je tvrtka “Peta brzina”, salon i servis automobila, imala
puno problema s priključkom na svom dijelu dionice, pa je umjesto
direktnog izlaza trebala graditi sporedni. Tako je bilo prije, sada je priključak na magistralu znatno lakši,
pokazuje to primjer novoga trgovačkog centra u izgradnji pored tzv.
gaženičke petlje na Jadranskoj magistrali. Iako još nije dovršen, odnosno završni radovi na tom velikom prodajnom
centru privode se završetku, već je probijen direktan izlaz na
magistralu, i to u blizini raskrižja koji povezuje buduću luku Gaženica s
Jadranskom magistralom, a petljom i nadvožnjakom s Kalmetinom.
– Promjenom uvjeta koje određuje Grad Zadar, mi smo odobrili spoj te
trgovačke tvrtke s Jadranskom magistralom. Radi se o desnom skretanju,
odnosno izlazu na desno prije samoga raskrižja, a ista tvrtka ima i još
jedan ulaz s druge ceste iznad magistrale, tako da se prema našem
mišljenju neće u znatnoj mjeri ometati promet magistralom. Kada je tvrtka “Peta brzina” radila spoj s magistralom, na snazi su bili drukčiji uvjeti koje je određivao Grad Zadar. Izmjenom prostornog plana
na tom području, sada se mogu izdati suglasnosti na takve izlaze –
objasnio je voditelj ispostave Hrvatskih cesta Ante Šarić, u čijoj se nadležnosti nalazi i zadarska obilaznica.
Nije govorio o tome je li Jadranska magistrala na prolasku kroz Zadar,
umjesto brze i prilično sigurne prometnice kakvom je zamišljena, postala
nesigurna i opasna cesta, puna direktnih spojeva sa sporednim cestama i
ulazima i “pješačkim” semaforima na kojima je do sada bilo nekoliko
prometnih nezgoda sa smrtnim posljedicama. Šarić je kazao kako će se cjelokupni prometni sustav na tom dijelu
definirati dovršenjem Luke Gaženica koja je već spojena nadvožnjakom s
Kalmetinom.
Ipak, činjenica je da od same izgradnje, odnosno rekonstrukcije
Jadranske magistrale, postoje brojni problemi. Od šahtova koji su tonuli
i iskakali na potezu od Intermoda do Crnog, nekvalitetne izvedbe
kolnika, sve do zbunjujuće prometne signalizacije koja vozače, pogotovo
strane turiste, često skrene na cestu prema Gaženici umjesto na
Kalmetinu, tako da su se na gaženičkoj petlji znale događati i opasne
vožnje u suprotnom smjeru.
Isto tako, raskrižje ispod petlje učestalo se koristi kao okretište
vozila za povratni smjer prema Zadru, jer inače treba voziti skroz do
raskrižja prema Bibinjama, što petlju dodatno čini nesigurnom i opasnom. Teško da će se svi ti problemi riješiti dovršenjem Luke Gaženica.
Ispresijecana semaforima i brojnim spojevima raznih tvrtki i sporednih
putova, zadarska obilaznica umjesto brze ceste postala je jednostavno –
opasna prometnica, a kako je svakim danom spojeva i semafora sve više,
magistrala je sve opasnija za promet.
SD/eZd



