
S obzirom na to da je cijena gradnje jednog kilometra autoceste na tom dijelu bila oko sedam milijuna eura, 'nestalih' 15 kilometara je ukupno vrijedno oko 105 milijuna eura
Gradnja autoceste Zagreb – Split, točnije njezina
dionica od Dugopolja do Ravče, predmet je velika interesa policije i
USKOK-a jer na temelju prikupljene dokumentacije istražitelji sumnjaju
da je spomenuta dionica autoceste ne samo preplaćena već da je u
njezinoj dokumentaciji sporno petnaestak kilometara koji ne odgovaraju
stvarnom stanju na terenu, ali su ih izvođači radova naplatili.
S obzirom na to da je cijena gradnje jednog kilometra autoceste na tom
dijelu bila oko sedam milijuna eura, ‘nestalih’ 15 kilometara je ukupno
vrijedno oko 105 milijuna eura. Prema nekim drugim tvrdnjama, kompletan
rad bivšeg ministra prometa Božidara Kalmete, piše Večernji list, čini poseban predmet kojim se bave istražitelji. Kalmeta o svemu za sada šuti.
Dio nerealnih i prenapuhanih troškova prilikom gradnje autocesta HAC je u
nekoliko slučajeva pravdao i preko Fimi medije, marketinške agencije
Nevenke Jurak, okrivljene zajedno s još desetoricom fizičkih i pravnih
osoba, među kojima su Ivo Sanader i HDZ. Proizlazi to iz popisa dokaza
na kojima se temelji optužnica USKOK-a u ovom predmetu, podignuta
početkom prosinca pred zagrebačkim Županijskim sudom.
Bivši ministar prometa Božidar Kalmeta dosad nije bio ispitan o
izvlačenju novca iz svoga resora bez obzira na to što je Josip Sapunar,
bivši član uprave HAC-a, nakon uhićenja zbog namještanja poslova Fimi
mediji u svom iskazu označio Kalmetu kao glavnog koordinatora sumnjivih
poslova između marketinške agencije i HAC-a.
To što se bivšeg ministra dosad nije pozivalo ni na kakve razgovore
vezane uz isisavanje novca iz državne blagajne neki tumače kao znak da
je istražiteljima prilično tvrd orah te da za njega još nema dovoljno
kvalitetnih dokaza, ali i njegovom jakom pozicijom u HDZ-u.



