
Iz Agencije za civilno zrakoplovstvo (CCAA) izvijestili su kako su u
posljednjih nekoliko mjeseci obavili niz planiranih inspekcijskih
nadzora te prizemljili zrakoplove koji ne zadovoljavaju propisane
sigurnosne standarde.
“Agencija za civilno zrakoplovstvo je u posljednjih nekoliko mjeseci
obavila niz planiranih inspekcijskih nadzora praćenja kontinuirane
plovidbenosti zračnih operatora i ovlaštenih pilotskih škola. Tijekom
ovih aktivnosti utvrđeno je kako pojedini komercijalni operatori i
pilotske škole ne održavaju zrakoplove po definiranim standardima, što
uključuje: neizvršavanje obveznih radova održavanja, zamjenu dijelova
radi isteka roka za pregled ili upotrebu”, navodi se u priopćenju CCAA.
“U cilju osiguravanja propisane razine sigurnosti zračnog prometa,
Agencija je poduzela potrebne korake i privremeno oduzela certifikate i
ovlaštenja prekršiteljima, odnosno prizemljila zrakoplove koji ne
zadovoljavaju propisane sigurnosne standarde. Radi se o operatorima
generalne (opće) avijacije”, dodaje se.
“Naime, pojedine organizacije ne raspolažu dokumentacijom sa uputama za
održavanje zrakoplova, programi održavanja im nisu usklađeni sa
zahtjevima proizvođača te ih ne ažuriraju redovito, ugrađuju komponente
koje ne ispunjavaju propisane standarde te ne poduzimaju mjere ili uopće
nisu svjesne nedostataka na zrakoplovima sa kojima izvode operacije.
U
pojedinim organizacijama je utvrđeno kako ne funkcionira sustav
neovisnog nadzora sustava kvalitete koji ima primarnu ulogu osigurati
sukladnost sa standardima koji su od utjecaja na sigurnost. Nadalje,
problem je i u netočnom popunjavanju CRS (Certificate of Release to
Service), odnosno certifikata o vraćanju zrakoplova u uporabu koji se
mora popuniti nakon bilo kojih radova održavanja na zrakoplovu. Konačno,
kod zračnih operatora problematične su i status liste komponenti koje
su nepotpune i/ili sadrže netočne podacima”, navodi u svom izvješću
Agencija za civilno zrakoplovstvo.
“Radi se o komponentama koje podliježu vremenskom ograničenju tehničkog
vijeka odnosno vijeka upotrebe komponente. Usto, ne poštuju se
zrakoplovne naredbe izdane od strane zrakoplovnih vlasti nadležnih za
tip zrakoplova. Također, kod statusa liste zrakoplovnih naredbi,
vidljivo je kako se radi o netočno popunjenim i nekompletnim listama”,
dodaju.



