
Europski je tjedan prevencije raka vrata maternice. Inicijator je Europska udruga protiv raka vrata maternice, a cilj kampanje je podizanje svijesti o bolesti uz poticanje žena na brigu o svom zdravlju i edukaciju o mogućnostima prevencije, piše radio Zadar
U Hrvatskoj se svaki dan jednoj ženi otkrije rak vrata maternice, a svaki treći dan od te zloćudne bolesti umire jedna žena.Zato je od nedavno započeo Nacionalni program za otkrivanje raka vrata maternice, kojim su obuhvaćene sve žene u dobi od 25-64 godine koje se pozivaju na PAPA test svake tri godine.
Cilj ove javnozdravstvene kampanje jest doći do što većeg broja žena i potaknuti ih da se odazovu na preventivni pregled kada dobiju poziv, ali i motivirati ih da i inače aktivno sudjeluju u očuvanju i unaprjeđenju svog zdravlja.
Kako bi program pokazao svoj učinak, potrebno je postići zadovoljavajući odaziv od 85% ciljne populacije tijekom tri godine od početka programa, smanjiti invazivni rak vrata maternice za 60% u dobnoj skupini između 25. i 64. godine te smanjiti mortalitet za 80% u 13 godina od početka programa. Preventiva i rano otkrivanje bolesti dokazano su najuspješnije metode u borbi protiv malignih bolesti i pridonose smanjenju broja oboljelih i smrtnosti od raka.
radio Zd/eZd



