
Tena Milinčić ima 14 godina i odlična je učenica, te pohađa Glazbenu školu. Sada, kad bi trebala krenuti u šestu godinu glazbenog obrazovanja, to joj je onemogućeno. Razlog? Ukidanje dodatne linije Zadar-Sali-Zaglav-Veli Iž-Zadar.
Kako doznajemo od Denisa Barića, predsjednika Otočnog sabora, prema statistikama oko 3500 ljudi ovisi o toj liniji, dakle oko 20 putnika dnevno.
Opravdanje Agencije za to što ova linija nema dovoljno učenika, smatra Barić. A prema Zakonu o obalnom linijskom prometu donesenom 27. lipnja 2013., prema ”europskim standardima”, za plovidbene redove više nema konzultacija s mjesnim odborima, što se do sada prakticiralo preko Hrvatske gospodarske komore. Mjesni odbori stoga nisu bili informirani o ukidanju spomenute linije.
Još kada na snagu stupi zimski plovidbeni red – od 1. listopada, problem prijevoza zahvatit će i profesore koji dolaze na Iž.
”Godinama putujemo u Zadar, plaćali smo punu cijenu karte Jadroliniji, jer oni slobodne aktivnosti vode kao ”vanjske aktivnosti”. Sve su nam to bili dodatni troškovi. Ukidanjem večernje linije, pitamo se – tko će nam vratiti uloženo vrijeme, trud i novac?”, pita se Tenina majka, Pegi Miličević.
”Apeliram na sve institucije – neka dobro razmisle i shvate da nas otočane ne mogu tako olako shvatiti. To je stvarno ponižavajuće. Što je nemogućnost školovanja nego ubijanje talenata? Osjećamo se zaboravljeno i prepušteni smo sami sebi”, zaključuje Miličević.
”Kako nije bilo riječi o ukidanju spomenute linije u svim dosadašnjim razgovorima, Grad Zadar čak je uredio trajektno pristanište u uvali Bršanj (čekaonica, rasvjeta) gdje je trebala pristajati linija”, napominje Barić.
”Puno očekujemo od povjerenstva za otoke, koje će formirati Županijska skupština”, zaključio je.



