Operacija uspravljanja utonulog kruzera

Vađenje Coste Concordije prijeti ekološkom havarijom

Operacija uspravljanja utonulog kruzera Costa Concordia, bez presedana u povijesti, krenula je ujutro u devet sati. Početak akcije kasnio je tri sata zbog loših vremenskih uvjeta.

Premda se u prvim satima na površini doima da baš i nema akcije, Guardian objašnjava da je u tijeku najosjetljivija faza operacije: odvajanje trupa broda od stijene uz koju se nasukao lanjske zime. Pritom valja voditi računa o balansiranju pritiska koji se vrši na trup. Vijesti o blagom pomicanju Coste Concordije stižu od 11 sati. Prema prvim izvještajima, prva faza je izvršena, a na strani koja je ležala na stijeni nađena su velika oštećenja. Na medijskoj konferenciji iza 12 sati vođe projekta izrazile su zadovoljstvo dosadašnjim napretkom, ali zadržavaju oprez. U idućim satima moguće je izlijevanje nečistoća iz unutrašnjosti broda u okolno more.

Cijelom operacijom upravlja konzorcij od 11 stručnjaka stručnjaka koji upute odašilje iz kontrolne sobe na barci Polluce, smještene vrlo blizu pramca Costa Concordije. Na palubi utonulog broda postavljeno je pet kamera s mikrofonima kako bi stručnjaci mogli prilagođavati daljnje poteze i rješavati moguće probleme interpretirajući zvukove koje stvara pomicanje grdosije od 114.500 tona.Pomorski promet uz otok bit će zabranjen sve do kraja operacije za koju se procjenjuje da bi mogla trajati 10 do 12 sati.

Dvadeset mjeseci nakon nesreće broda u kojoj je poginulo 30 osoba a dvije se smatraju nestalima, talijanske vlasti dale su u nedjelju zeleno svjetlo za operaciju uspravljanja broda.

Olupina duga poput tri nogometna igrališta leži nagnuta u moru oko otočića Giglija otkako se u siječnju 2012. nasukala na stijene i djelomično potonula u trenutku dok je na brodu bilo 4.229 putnika.

Britanski Telegraph javlja s mjesta operacije da postoji strah od zagađivanja mora oko Giglija nakon što se cruiser izvuče na površinu. Navodno bi se moglo dogoditi istjecanje oko 29 tisuća kubika vode zagađene trulom hranom, kemikalijama i drugim nečistoćama koje su ostale unutar broda pod vodom od siječnja prošle godine. U trenutku havarije Costa Concordija – nekad najveći talijanski kruzer – tek je počinjala svoje cjelotjedno krstarenje Mediteranom. Skoro 12 tona ribe, preko osam tona govedine, 2.5 tona sira, 11 tisuća jaja, goleme količine sladoleda i drugih namirnica nalaze se navodno na brodu.

Tu su i kemikalije: ulja, boje, insekticidi čija se količina izražava u desecima galona. Srećom, gorivo i motorno ulje isisani su iz broda u pripremnim mjesecima koji su prethodili akciji vraćanja cruisera na površinu.

Operacija ispravljanja pripremana je preko godinu dana; u njoj je sudjelovalo oko 500 radnika, a cijenu cijelog pothvata, kakav još nije pokušan u povijesti, tvrtka-vlasnik cruisera procjenjuje na nevjerojatnih 600 milijuna eura.

Iz naše mreže
Povezano
U sklopu proslave Dana grada Zadra održan je Dan pobjednika

Okrugli stol: Sport i mentalno zdravlje

događaj je prošao
26. studenoga, 18:00 - 20:00
Centar za mlade, Zadar
boulder

Sv. Krševan Boulder Open 2025. na Višnjiku, after u Nigdjezemskoj uz KaliKamo

događaj je prošao
29. studenoga, 08:30 - 23:00
Športski centar Višnjik, Zadar
20112025_8311667148

Večernja scena – Venera u krznu (16+)

događaj je prošao
4. prosinca, 20:00 - 21:00
Kazalište lutaka Zadar
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest