Civilno društvo

Kuća ljudskih prava: udruge ogorčene zbog odlaganja građanskog odgoja

Predstavnici Centra za mirovne studije, GONG-a i drugih nevladinih udruga danas su izrazili ogorčenje što aktualna Vlada nije uspjela uvesti građanski odgoj u škole unatoč potpori struke i civilnog društva te su se upitali može li onda takva Vlada provesti bilo kakvu drugu reformu.

“Ova je Vlada za uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja u škole imala podršku i struke i civilnoga društva. Unatoč tome, nije ga uspjela uvesti ni nakon tri godine što pokazuje njezinu krajnju nekompetentnost za provedbu reformi. I sada se postavlja pitanje: kako možemo očekivati da ova Vlada provede strateške reforme u gospodarstvu, u državnoj upravi, u upravljanju javnim poduzećima?”, upitala je Sandra Benčić iz Centra za mirovne studije na konferenciji za novinare u Kući ljudskih prava.

Podsjetila je da je građanski odgoj i obrazovanje trebao biti uveden od ove školske godine, ali da su iz Ministarstva obrazovanja poručili da se građanski odgoj uvodi od školske godine 2014./2015. obvezno međupredmetno u sve razrede osnovne škole, a kao poseban obvezan predmet u 8. razred osnovne škole te u 1. i 2. razred srednje škole školske godine 2015./2016., odnosno kad se stvore sve pravne i kurikularne pretpostavke.

“I povijest se opet ponavlja, građanski odgoj postojat će na papiru, no, u stvarnosti, on neće biti dostupan učenicima”, upozoravaju organizacije civilnoga društva. Također, ističu da im je nejasno zašto su neki poput, kako tvrde, sindikata “Preporod”, bili protiv, s obzirom na to da je građanski odgoj trebao pomoći u ‘punjenju’ satnice onim nastavnicima kojima je to potrebno kako ne bi dobili otkaze, a mnogi od njih su uložili mnogo u vlastito stručno usavršavanje.

S druge strane, dodaju, ismijani su napori organizacija civilnoga društva okupljenih u GOOD inicijativu (Inicijativa za sustavno i kvalitetno uvođenje građanskog odgoja u škole) i Platformu 112.

“Dan nakon što smo proslavili Dan državnosti saznali smo da mladi još uvijek nemaju pravo učiti o tome kako sudjelovati u demokraciji na lokalnoj i nacionalnoj razini”, upozorila je Vesna Teršelič iz Documente – Centra za suočavanje s prošlošću i ustvrdila kako je očito da ni ova Vlada to ne želi dovoljno. Podsjetila je na aktivnosti i programe koje su u sklopu neformalnog građanskog obrazovanja godinama provodile organizacije civilnoga društva, a sad su, kako je rečeno, “otišle u vjetar”.

Prema GONG-ovom istraživanju iz 2010., čak 40 posto mladih smatra da manjine, čak i tamo gdje su većina, ne bi trebale imati pravo na upotrebu manjinskog jezika, više od 40 posto hrvatskih srednjoškolaca smatra da bi Hrvati u Hrvatskoj trebali imati veća prava od drugih naroda, a da je NDH bila fašistička država smatra ih tek 27,6 posto dok njih više od 45 posto misli da je homoseksualnost bolest, a čak 64,3 posto bi homoseksualcima zabranilo javno nastupanje da ne bi loše utjecali na mlade.

“Bojim se da mladi danas ne cijene solidarnost, mirno rješavanje sporova, toleranciju, brigu o okolišu”, kazao je Dragan Zelić iz GONG-a i naglasio kako građani moraju biti educirani da bi mogli sudjelovati u političkom životu i da ne budu izmanipulirani.

Zaključio je kako je odlaganje uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja u škole “očit dokaz da naše vlade, socijademokratske ili demokršćanske, ne žele građane koji misle svojom glavom”.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest