
Predsjednik Hrvatske udruge
radija i televizija (HURIN) Marijan Beljan rekao je sinoć na 7.
danima elektroničkih medija u Opatiji da je stanje u lokalnim medijima
sve teže, da je u odnosu na prošlu godinu u njima manje zaposlenih, da
su prihodi pali 10 posto te da bi najavljena proračunska preraspodjela,
kojom će lokalne jedinice ostati bez dijela prihoda, mogla dodatno
otežati njihovo poslovanje.
Beljan je, govoreći o stanju u
lokalnim elektroničkim medijima iz perspektive HURIN-a i Nezavisne
udruge televizija (NUT) rekao da su lokalni mediji prije svega okrenuti
prema proračunima lokalnih i područnih jedinica, a da je oglašavanja,
koje dolazi iz gospodarstva, nažalost sve manje.
Stoga ćemo putem naših udruga morati tražiti rješenje i pomoć,
rekao je ističući da će lokalni mediji sljedeće godine morati dodatno
smanjivati troškove i plaće.
Predsjednik NUT-a Denis Mikolić naveo je da je od ukupno 21
lokalne televizije, ostalo njih 19, da je šest lokalnih televizija
prošlo ili je u predstečajnoj nagodbi. Prije krize na lokalnim
televizijama bilo je zaposleno 544 ljudi, a sada 417. Prije krize u
medijima u Hrvatskoj bilo je zaposleno 12.500 ljudi, sada ih je 9500, a
od toga na televiziji i radiju njih 5800, rekao je. Istaknuo je da je na
lokalnim televizijama i radijima zaposleno 2000 ljudi, što čini oko 20
posto od ukupnog broja zaposlenih, a imaju državnu potporu od tek 3
posto televizijske pretplate.
Mikolić je, govoreći o novoj medijskoj strategiji, koja, kako je
rekao, još nije službeno predstavljena, iznio neke prijedloge udruga,
među ostalim ukidanje odredbe po kojoj elektronički mediji sponzoriranu
emisiju političkoj stranci mogu naplatiti samo u vrijeme službene
izborne kampanje, dok istovremeno, primjerice tiskani mediji to mogu
raditi tijekom cijele godine.
Predlažu da se utvrdi da se sredstva od lokalnih zajednica
koriste sukladno ostvarenim mandatima, što bi , smatra omogućilo da
građani čuju obje strane, i vlast i oporbu, i da novac koji se izdvaja
za to bude veći, što bi, smatraju, i novinarima omogućilo lakši rad.
Jedan od prijedloga odnosi na bolje poštivanje obveze da se 15
posto sredstava za oglašavanje tvrtaka u pretežitom državnom vlasništvu i
državnih tijela ostvaruje u lokalnim medijima, naveo je Mikolić i dodao
da bi to bio vjetar u leđa i potpora lokalnim medijima.
Ravnateljica Agencije za elektroničke medije i predsjednica
Vijeća za elektroničke medije Mirjana Rakić kazala je da o novom
dokumentu državne medijske politike ne želi razgovarati dok taj dokument
ne bude i službeno objavljen.
Ocijenila je da lokalne informacije najbolje mogu pokrivati samo
lokalni mediji i naglasila da je agencija otvorena za sve razgovore i
pomoć u rješavanju problema.
U nastavku prvog dana skupa dodjeljene su godišnje radijske nagrade HURIN-a.
Zlatni mikrofon za emisiju “Sinjanje” ( HIT Radio Sinj) dobio je
Joško Kontić. Srebrni mikrofon dobio je Vatroslav Vugdelija (Radio
Delta Matković) za emisiju “Glasne misli”, a brončani mikrofon Danijela
Mlinac (Radio BBR) za emisiju “Srijedom po sredini”.
Za najbolji radijski jingle nagrađeni su Radio Psunj za jingle
“Music Box”, Radio Labin za jingle “Radio Gerilla” i Hrvatski radio
Otočac za jingle “Samo slušaj HRO”.
Najbolja internet stranica je ona Petrinjskog radija. Za
najbolju akciju nagrađeni su Radio Sjeverozapad i Radio 1 za “Špancir
news”, Radio Ragusa za “Božićni konvoj Soundset Raguse” i radio Megaton
za “Biciklom do zdravlja”.
Više radijskih postaja dobilo je plaketa za okrugle godišnjice, a
za 70 godina rada priznanje su dobili Petrinjski radio, Radio Varaždin i
Radio Koprivnica.



