Nakon pilota "Krila oluje"

U posljednji trenutak spriječen odlazak pilota kanadera, air tractora i Mi-8 helikoptera

Hrvatski vojni vrh tek se počeo oporavljati od prvog
šoka zbog objave o odlasku 6 pilota akrobatske skupine Krila Oluje na
odlično plaćeni posao u Katar kad je još jače zazvonilo na uzbunu.

Javnost nije znala da je u roku od nekoliko
dana ovaj skandal poslužio i kao “okidač” za iskazivanje nezadovoljstva i
kod drugih pilota Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.

Usijalo se toliko da
su ministar obrane Ante Kotromanović i načelnik Glavnog stožera OS RH
general Drago Lovrić hitno krenuli u “gašenje” novog požara među
nezadovoljnim pilotima HRZ-a.

Prve informacije govorile su da su najnezadovoljniji piloti kanadera i
ostalih letjelica koje služe za obranu od požara, air tractora i Mi-8
helikoptera. Posebno je napeto bilo u Zadru, gdje je na aerodromu u 93.
zrakoplovnoj bazi na Zemuniku stacionirana većina pilota HRZ-a, njih
dvjestotinjak. Navodno su trojica od devet kapetana kanadera razmišljala
o odlasku.

Eventualni odlazak nekolicine najiskusnijih kapetana
kanadera bila bi već prava ugroza nacionalne sigurnosti s obzirom na to
da je protupožarna sezona već počela, a kapetana tih zrakoplova ionako
uvijek manjka. Hrvatsku od požara brani 6 kanadera (i 5 air tractora te
dva helikoptera Mi-8), a na taj broj aviona trebale bi dolaziti tri
grupe pilota, kopilota, tehničara i mehaničara, no taj je standard kod
nas neostvariv. Kapetana ima dvostruko manje, 9, što jest problem jer su
kapetani ti koji su ovlašteni gađati požare vodenim bombama.

U
prosjeku, svaki od tih kapetana u karijeri je odradio 20 do 25 tisuća
vodenih udara. U kanaderu leti i kopilot, no on, u pravilu, radi
spuštanje na more i zahvat vode te rjeđe dobiva prigodu bombardirati
vodom. I sama pomisao da bi neki od tih pilota (ključnih za sigurnost
zemlje, infrastrukturu, opstanak šuma, polja i turizma) mogli pobjeći iz
HRZ-a uoči turističke sezone – jest neodrživa. Premda potvrđuje da je
bio u Zadru i vodio razgovore s pilotima, ministar obrane Ante
Kotromanović uvjerava da ne prijeti nikakva opasnost i da su svi
kapetani i piloti kanadera na broju, piše Večernji list.

“Donio sam odluku o formiranju
posebnog tima koji sada analizira stanje, koji će popisati probleme i
zahtjeve pilota te će to onda poslužiti i za donošenje dugoročnih
odluka”
, kaže ministar.

Primjedbe i prijedlozi pilota već su došli do
vojnog vrha, međutim, ta prva analiza koja je prošla filtar
zapovjedništva HRZ-a i PZO-a ocijenjena je lošom, pa su je odbili i
Kotromanović i general Lovrić. Analiza je, potom prepuštena
zapovjednicima eskadrila i pilotima. Kotromanović potvrđuje da postoji
izravna komunikacija s novoosnovanim timom te da sustav već počinje
popravljati propuste koji se mogu brzo ispraviti i koji će smanjiti
nezadovoljstvo pilota.

“Riječ je o vraćanju nekih vrsta letačkih dodataka i prava, no ne
odnosi se to samo na plaće i status pilota nego i na infrastrukturalna
rješenja koja možemo relativno brzo provesti”
, objašnjava Kotromanović.
Pod hitno će se, tako, riješiti zahtjev pilota za popravak Doma pilota u
Zemuniku. Za “pregovore” je zadužen general Lovrić.

U MORH-u su
pilote već stavili na listu deficitarnih zanimanja koja omogućuju
povećanje prihoda, ali, uskoro i rješavanje stambenih problema jer su
mnogi od njih podstanari. Kada istekne ugovor (od 10 do 15 godina
službe), pilotima će se omogućiti i otkup stanova.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest